Sommaren 2012...

Har passerat förbi... För nog är väl sommaren över? Om man nu kan kalla detta som varit sommar?? Med en handfull varma dagar max. Idag var det i alla fall strålande sol, men blåste ju isvindar ute så nog är hösten snart här alltid.
 
Har inte varit så mycket tid över för bloggen denna sommar. Jag har jobbat en hel del, det har firats flera födelsedagar, vi har varit i Egypten, lite småutflykter som t.ex till Orsa björnpark och så blev det även några dagar i älskade fäbodstugan i Nysjön. Sommaren har verkligen bara svishat förbi tycker jag och nu är det åter dags att gå tillbaka till "kära" högskolan, med ny kurs som startar på onsdag - socialrätt II. Har verkligen varit helt fantastiskt att "bara" jobba i sommar. Inte behöva känna att det ständigt hänger skoljobb över en. För när man kom hem från jobbet så var man ledig, vilket man aldrig är som student. Då spelar det ingen roll om det är vardag eller helgdag, utan ständigt massa att läsa och göra. Känner ändå inte att min "stress" har minskat.... Men men...
 
Jag har inte varit sjuk på lääänge, men nu blev jag självklart det bara för att jkag var ledig några dagar innan skolan började igen... ont i halsen, dunderförkyld med hemsk hosta, huvudvärk och ständig yrsel.... Men fler verkar må likadant just nu.... Men det ger inte med sig för mig. Får hoppas jag snart blir bra.
 
Har inte alls tagit så mycket foton i sommar, men här kommer i alla fall de som blivit:-)
 
Jag, Anneli och Sarah var i Orsa björnpark.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sarah och jag en REGNIG sommardag i Sågmyras lekpark:-)
 
Liillasyster och storasyster i Rättvik.
 
 
 
 
Plockat lite av skogens eget guld!
 
Nyvaken 4 åring:-)
 
 
Sarah hjälpte mig med tårtorna, och fick själv välja fyll och pynta. Detta är hennes lilla egen minitårta.
 
 
 
 
Paket öppning, eller ska jag säga paket"slitning":-)
 
 
 
 
 
 
 
Älskade Nysjön.
 
 
"Gammelstugan". Ingen bor här än så länge (mycket att fixa), men mamma och Lotta har gjort i ordning ett så mysigt "museum" med uråldriga saker:-)
 
 
 
 
 
 
 
Sarah leker med Elvira.
 
 
Hittade 2 gamla hjul i ladan som fick bli detta!
 
 Har en skoGALEN dotter! En sak är då säker, inga mer lek/fin/klackor för henne på en stund i alla fall...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Äntligen litet vad som hänt i sommar



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43
Postat av: farmor Pia

Vad glad jag blev denna tidiga morgon när jag upptäckte din uppdaterade blogg, förstår att tiden inte räcker till, men för oss härnere är den extra kör. Kram till er alla från oss i Skåne



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43
Postat av: mormor stina

fint med uppdatering tycker även jag



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43
Postat av: mormor stina

dags för en summering av hösten också för nu har vi snö på backen



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43
Postat av: mormor stina

nu har jul passerat och vi är flera som inte har facebook och blir uppdaterad.



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43
Postat av: mormor stina

nu är det snart påsk



Skrivet: 2012-08-27 Tid: 22:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0