Söndag.

Tänk att ni är så många som är inne varje dag och tittar fast jag inte skrivit på så länge.
Tack till er! Lämna gärna en kommentar efter er med ;-)

Har ju sina förklarliga själ att jag inte uppdaterat på länge och det skälet heter - SKOLAN!!!
Den tar all min (lilla) energi jag har. Det är så otroligt mycket att göra. Kan någon förklara för mig hur man ska hinna med 3 st kursböcker á ca 300 sidor var plus mängder av föreläsningar och sedan göra en tenta på den här delkursen om 2,5 vecka????? Man ska ju samtidigt förstå någonting av vad man läser också, det är ju inte direkt så att "Ja nu har jag läst ut den här boken då var jag klar... Nej!!!" Har pratat med många och alla som sett våran kursplan för denna första delkurs säger att det ser allt för mycket ut och ja, jag kan bara hålla med.

I fredags la jag i alla fall böckerna åt sidan för första kvällen sen jag började skolan och gick ut med 7 st av mina klasskompisar. Vi hade en helt kanonkul kväll. Först åt och drack vi gott och länge på Bishops Arms, innan vi gick vidare. Har för första gången på MÅNGA ÅR varit ute i Falun. Hann med både Victusella och Etage, det ni:-) Vi dansade och pratade och hade en kanonkväll! Jättekul att lära känna några andra från skolan lite mer - kanonhärliga människor!

Idag var jag och Sarah iväg på barn/familjegymnastik i Bjurs mellan kl 10-11. Och det ska vi fortsätta med kan jag lova, för det var nått som föll fröken i smaken. Det är för dom allra minsta barnen, upp till 4 år. Först så hade vi musik och gjorde massa rörelser och sprang, sedan plockade vi fram massa redskap och dom fick springa runt på olika stationer innan vi avslutade med musik/rörelse. Jättekul tyckte Sarah (och mamma med;-)

Ska verkligen försöka bli bättre på att uppdatera bloggen, men vågar inte lova för mycket. Kanske om 3,5 år??? ;-) Haha nej da, men ska fösöka i alla fall. Måste bli bättre på att ta bilder med för jag har varit en usel fotograf....

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg!
KRAM!

               
                                   Sarah hjälper mormor med blommor:-)

               

               
                                Sarah hjälper mamma att tvätta bilen :-)

               
                                          I fredags på Bishops arms.

               
                       
VI LÄNGTAR TILLS PÅ TORSDAG, DÅ KOMMER ANDREAS!


               

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Åh vad skoj att ni får besök av Andreas!



Skrivet: 2011-09-11 Tid: 23:13:54
Postat av: Pernilla

vad kul att andreas kommer på besök! och att du hade en fin utekväll i falun, var det allan som körde nattbussen eller? haha ;)



alltså, jag vet att högskolan känns helt galen när man tänker på hur man ska hinna med allt, ibland när man fick böcker på 600 sidor på morgonen som man skulle ha läst ut och tänkt på diskussionfrågorna till nästa dag så ville man bara gråta. har ni basgrupper eller så? för det kan underlätta väldigt isåfall, att ha en liten grupp som man pluggar med och diskuterar med så att man kan hjälpas åt förstå och vet om man gör rätt eller är helt ute och cyklar...



nu ska jag titta på idol från falun och skämmas lite. jag skäms redan nu när jag bara lyssnar. KRAAAM!



Skrivet: 2011-09-11 Tid: 23:13:54

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Brrr får kalla kårar när du beskriver skolan, precis som jag minns det. Läste ju när mina barn var 7,8 och 16 år men hade ju jättemycket hjälp av Bengt som förhörde både ungarna och mig på läxor. Jobbigt med att alltid ha dåligt samvete för att man inte hann med barnen eller skolan. Det kommer att gå jättebra för dig Johanna, Kram Pia



Skrivet: 2011-09-11 Tid: 23:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0