Skön helg!

Har haft en jätteskön och verkligen uppskattad helg. Har hittills inte öpnnat en bok, men nu måsta jag se sanningen i vitögat och läsa in mig på allt som vi skall till nästa föreläsning på tisdag, närmare 200 sidor så hög tid jag sätter igång:-) På den här kursen, socialpsykologi skall vi ha hemtenta, alltså inlämning av uppgift + seminarium och den skall beräknas vara klar om en månad.

Våran dag idag startade 6.15 med att Sarah viskade högt: "mammaaaaaaaa, jag måste kissaaaaaaaaa :-)" Gick inprincip i sömnen in med henne på toaletten och sen tillbaka till min säng och satte på begäran på "Lotta på bråkmakargatan" somnade såklart inte om igen men det var skönt att bara ligga och dra sig en stund till.
Sen åkte vi iväg och hämtade upp jenny som var med oss på barngympan i Bjurs på förmiddagen. Efter den åkte vi rätt upp till Hackora för att se på alla som sprang Hackmora bergslopp. Imponerad av alla som klarade det för det är ett himla drygt lopp rätt upp hela vägen ända upp på berget. har ju själv sprungit den flera gånger, men med dagens kondition??? GLÖM DET!!! Sarah hittade en "kompis" en liten liten hund med rosa koppel, som on fick hålla i medan hon klappade och ropade "hejja, hejja" på alla som sprang förbi:-)


Måste bara skriva upp här några saker här (för mitt eget minne) som Sarah har sagt.
Ifredagskväll när vi kom hem var det mörkt och stjärnklart ute så när Sarah kom upp på bron, slog hot ut armarna och utbrast: "Oj mamma vad vackert". och tittade upp på stjärnorna. Vackert nytt ord.

Likaså hörde jag henne när hon lekte för sig själv med sin docka. Hon höll på och kammade hennes hår och sa: "Åh, nu blev du tjusig". Tjusig också nytt ord.

Vackert och tjusigt, inga direkta ord jag använder till vanligt, undrar vart hon hört dom?
Coolt har hon också börjat sagt om allt möjligt. "Oj mamma, det var coolt". 

                  
                                               I Hackmora.

                

                

                

                

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Tack för en fantastisk helg! Ses helgen v. 44 =) KRAM



Skrivet: 2011-10-02 Tid: 20:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0