Första tentan avklarad!

Ja då var första delkursen - sociologi 1 avslutad med en tenta igår. Satt 4,5 timme och det var 7 frågor. Säger kanske lite om frågornas omfång. Inte direkt ja eller nej där inte. Jaja kändes TROT ALLT ganska ok, så jag hoppas innerligt jag blir godkänd på kursen. Men det får jag veta först om några veckor. På måndag startar delkurs - socialpsykologi, men innan dess tänkte jag nu ta ett par bok fria dagar:-) Usch veckan som gått har varit så intensiv och tuff, med läsning dygnet runt in princip. Så skulle kännas så trist om jag nu inte skulle klara denna, men men det visar sig!
På vägen hem från stan igår hamnade vi i en lång bilkö och stod bomfast i 1,5 timme. Hade hänt en olycka så var ju inte mycket att göra åt det, men inte precis vad man hade lust till efter den urpumpningen som tentan var.
Kl 20 var vi i alla fall hemma igen, hade hämtat Sarah som varit hos Jenny (TACK!) och mumsade god taco till idol. LÄNGESEN jag slappade i soffan sist! Gick och la mig tidigt men vaknade jättemånga gånger och sov oroligt. Vaknade flera gånger av att jag satt mig upp och sa: "Weber", "Marx" och tänkte på massa teorier. Miljöskadad... Ja...

Idag har vi haft kanonfint väder och så VARMT! Det är den 1 okt och man skulle kunna tro att det var i slutet på juli. Så vi har njutit ute! Tog en promenad bort till Jenny och så gick vi upp och handlade lördagsgodis hos Britta.
Myste med Sarah i sängen och såg "Lotta på bråkmakargatan" innan hon la sig. Ätit fantastiskt goda kräftsmörgåsar och druckit ett glas rött. Nu är jag trött! Blir nog sängen tidigt ikväll.

Jo jag har förresten gjort ett kakfat också:-) Eller gjort och gjort. Hade tidigare köpt billiga tallrikar och ljuslyktor på loppis men har inte haft tid att göra något av dem. Så idag tog jag limpistolen och det blev ett fint kak/godis/fruktfat:-)

              

              

               

Kommentarer
Postat av: Pernilla

supersnuckigt kakfat :) jag tror att du klarade tentan galant såklart! ta och vila ut ordentligt nu i helgen, det är du helt klart värd!



jag trivs hur bra som helst på jobbet, jättefina lokaler, bra kollegor och så himla gulliga barn. vi har ju bara 1-2 åringar så det är rätt mycket bära, byta blöja, mata, klä på, lära gå förstås men det är så roligt!



jag kommer till sågmyra den sista helgen i november om jag får ledigt från jobbet, vilket inte borde vara några problem. så då får vi ta och ses!

PUSS & KRAM!



Skrivet: 2011-10-01 Tid: 20:59:34

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Jenny H

Fint kakfat!



Skrivet: 2011-10-01 Tid: 20:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0