Det var inte igår...

Som det blev publicertat ett inlägg här i bloggen. Den har (för att uttrycka den milt) fått legat på is ett tag. Det känns som om jag lever i min egna lilla bubbla för tillfället, där skolan tar upp ALL min tid och uppslukar mig totalt. Det är som om hela den "normala", verkliga världen därute inte tillhör mig längre. Vet inte riktigt hur jag ska förklara....

Klarade i alla fall tentan den första tentan jag gjorde för en månad sedan. Fick VG (det är högsta betyg på högskolan), med bara 3 poäng ifrån alla rätt på tentan. Det var i alla fall en skön känsla att fått det bekräftat, så man slipper gå och oroa sig för att man skulle behöva göra en omtenta på den mitt uppe i alltsamman. 
Den kurs vi håller på med nu - socialpsykologi har varit tuff. Denna skall examineras genom en hemtenta jag suttit och försökt skriva de senaste veckorna. På torsdag ska den var klar, wish me luck!!! Ikväll måste jag i alla fall försöka lägga mig i tid, det funkar inte att sitta LÅNGT ut på nätterna som jag gjort i det sista. Men vad ska man göra???? Har man ett datum då saker ska vara klart så ska det, och då ska det nämnas att jag sitter hela dagarna med... Jämt, jämt, jämt.... Tror jag håller på att bli tokig. Gud vad skönt det var när jag tänker tillbaka på när man jobbade. Då jobbade man dom timmarna och när man kom hem så var man ledig. Jag är aldrig ledig nu. Aldrig någongång kan jag bara koppla av! Vet inte sist jag skrattade hjärtligt sist... Längesen.
Jaja, nog om detta nu!

Sarah har det bara bra och tivs på förskolan. Idag har vi varit inne på sjukhuset på barnmottagningen för hennes astma/magproblem. Astman är ju som bortblåst sedan vi flyttade hit. Ingen host, inga pipljud. Ytterst märkligt! Förut hostade hon hela tiden varje dag, och var tvungen att ta mediciner. Men sen vi flyttade i juni, ingenting!
För magen så fick riktigt lkyx för att tömma tarmen, och nu ska vi även fortsätta med detta hemma varannan dag ett tag för att "tömma" ordentligt. Får testa detta och se hur det går. Men jag höll på av tuppa av när jag skulle betala på apoteket: 600:- Det är mycket pengar för en fattig student som heller inget bidrag från csn får... Till råga på allt så när vi kommer ut från apoteket så var jag såååååå nära att ytterliggare få en saftig nota i form av p-böter. Jag hade parkerat utanför apoteket, och när jag kom ut igen så stod det en parkeringsvakt där som sa: du har parkerat på handikapp, det här blir en dyr affär för dig det! Jag i min tur svarade med att börja storgrina (reagerar alltid med tårar på allt), och jag tror inte riktigt att han vara beredd på att jag skulle grina för han såg så konstigt på mig och sa: ta det lugnt, du klarar dig för den här gången. Och jag tror banne mig dom tårarna räddade den situationen för hade jag istället stått och skrikit och försökt försvara mig så hade han någ slängt böterna på mig. Till mitt försvar hör att det INTE var markerat någonting att detta skulle vara en handikapplats - ingenting. Men det fick jag aldrig ur mig där och då det ända jag förmådde vara att gråta. Och tur i oturen var väl kanske det? Efter att allt tagit mycket längre tid på sjukhuset än beräknat körde jag och Sarah vrålhungriga till Max och åt. LÄNGESEN vi åt något ute, så det tyckte Sarah var spänannde:-) Hon var dessutom så hungrig att hon åt upp hela sin pommes och nästan hela hamburgaren... Det säger ganska så mycket det!


                
                  Sarah var hemma från förskolan förra veckan och var för 1:a gången 
                  sjuk sedan vi flyttade hit i juni. Vi som var sjuk minst en gång i månaden
                  förut....

                  
                                   Stefan läser godnatt saga för Sarah.

                
                                  Visst är Sarah söt i Lottas glasögon:-)

                
                                               Bakar muffins.

                
                              Jag hade ritat en skattkarta till Sarah......

                
                                         ..... till lördagsgodiset :-)

                
                                                 Bild från idag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

varför får du inget csn? eller är det självvalt eftersom ni bor som ni bor? isf borde du ju kunna få bidragsdelen iaf? och angående medicinen, högkostnadsskydd, eller har du inte kommit upp i det ännu? eller har regeringen tagit bort det nu, jag vet att de ville göra det. (nu tänker jag lämna det ämnet, jag blev arg bara jag skrev den meningen.) kul att du lever iaf ;P om du vill tjäna extra pengar tycker jag du ska limma ihop några fler såna kakfat och sälja, jag skulle gärna ge några hundralappar för ett sånt! PUSS & KRAM!



Skrivet: 2011-10-27 Tid: 20:59:19

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Jenny H

Välkommen tillbaka! Vi ses på fredag, hämtar skruttan på dagis vid 14 =)



Skrivet: 2011-10-27 Tid: 20:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0