Bara några veckor kvar...

Ja, just nu är det många tankar som far i kring inne i huvudet...
Har bara 1 vecka kvar på jobbet! Sen är det "semester" med flyttpackning som gäller. Och om 3 veckor kommer huset här vara tomt och vi vara på väg med allt till Sverige. HJÄLP!!!! Det är verkligen med blandade känslor som jag ser fram emot flytten. Jag har trots allt bott i Norge i snart 6 år!!! Det är inte bara bara det. Nästan 1/4 del av livet mitt. Det allra svårast är med jobbet/barnehagen. Jag har aldrig trivts så bra på en arbetsplats som jag gör nu och det känns ENORMT jobbigt att "riva upp" Sarah här med alla vänner hon fått sig. MEN jag vet att det kommer bli bra. Det att komma närmare familj och släkt väger upp allt! Dessutom ser jag fram emot att (förhoppningsvis) börja studera på högskolan i höst! Jag är REDO!!!
Det som är allra jobbigast är att Andraes blir kvar här i Bergen på obestämd tid. Hoppas det SNART dyker upp ett passande jobb som han kan ta. Så Sarah inte behöver vara utan sin pappa allt för länge.

Sarah har förresten varit blöjfri i snart 3 veckor dagtid! Våran stora, duktiga tjej. det var bara de 2 första dagarna det blev ett par "olyckor" sen har allt gått jättebra! Vi har dock 1 stort problem och det gäller bajsningen. Hon har inte gjort det på toaletten sedan den första veckan hon gick utan blöja utan bara om nätterna när hon sover... Hon har ju länge haft problem med hård mage och jag tror det är det som skrämmer henne att det skall göra ont. Så jag vet inte vad vi skall göra för hon även skall klara att göra det på toaletten...

Nu ser vi fram till 17 maj om 2 dagar. Norges STORA dag! Har starka funderingar på att vi skall åka ned till stan så som vi gjorde för 2 år sedan. Skulle vara så kul att göra det nu en "sista gång". Det är HÖG stämning! 

Igår klippte Sarah sig hos en frisör för första gången i sitt liv. Det började bli så långt och spretigt och dessutom är det så tunnt än, så det blev mycket bättre med en liten klipp. Prinsessan satt jättefint och sa inte ett pip och det hela var över på en kvart:-)

Hur har eran helg varit?

          
                                     Nyklippt Sarah i badbaljan nu ikväll ♥

          

          

          
                   Plockade lite i boden och då kom babybagen till vagnen fram och
                   babybilstolen. Då blev Sarah också baby igen :-)

          

     
Har även hunnit sy lite den senaste veckan, detta är vad som blivit:

          
          Tunika/klänning till mig själv. I mörkblått och med ett stort hjärta i lila
          med vita prickar och silver band runt på ryggen och ett likadant fast mindre
          på ena armen. Blev supernöjd och sitter otroligt fint på!
 
         
                                                    Bak.

         
                                        Detalj på armen.

         
                                          Mössa till Martine.

         
                      Present till Grys dotter för att Sarah fått ärva så många fina
                      kläder.

         
                             Beställd klänning i str. 6-9 mån.


Förresten så önskar vet jag vad jag önskar mig i 25 års present senare i år. En overlock symaskin!
Så nu vet ni det :-)


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Vad roligt med uppdatering! Ja nu går tiden fort tills flytten, spännande! Lycka till =) Jag har haft mamma på besök i Uppsala i helgen, roligt! Vi har shoppat, ätit gott och tittat på melodifestivalen. Eric Saade <3, haha! Kram till er 3



Skrivet: 2011-05-15 Tid: 22:50:47
Postat av: Anonym

välkommen till sågmyra snart! bereder plats för symaskinen...



Skrivet: 2011-05-15 Tid: 22:50:47
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Ha så kul på 17:e maj. Hoppas vädret blir bra.

Här har varit kallt några dagar.



Skrivet: 2011-05-15 Tid: 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0