FANTASTISK MIDSOMMAR!

Fantastisk! Ja så kan man sammanfatta midsommarhelgen som gick. Underbart sällskap med återträff av många gamla vänner och bekanta. Underbart god mat och dricka. Barn som leker. Dans kring majstången. Fest 2 dagar på rad (när hände det sist??). Ja många glada stunder.

På midsommaraftonen åt vi mammas otroligt goda smörgåstårta till lunch (finns absolut ingen som kan göra en bättre en hon.) Innan sen jag, Sarah och mamma åkte upp till Lotta för att dansa kring majstången i Vrebro. Vi blev kvar hos Lotta en stund för att binda kransar och dricka gott kaffe. Sen var det hem och dags att göra sig klar för fest och återträff med "Sågmyringarna" hemma hos Jenny och David i Lillänget. En kanonkväll med jättegod mat/dryck och mycket prat om gamla minnen - HÄRLIGT!

Midsommardagen vaknade jag upp lite trött men det gav sig ju längre dagen gick:-) Vi åt underbart god midsommarmat här hemma på kvällen innan jag begav mig hem till Jenny. Där tog vi oss lite drinkar innan vi+Eric vandrade upp till Emil i Åhl-Tällberg där traktor med 2 vagnar väntade oss. Traditionen har blivit så att på midsommardagen då åker vi med traktor och lövad vagn och dunkar musik till Bjurs och Dössberget. Kanonkul och så himla roligt med massa folk. Vet inte riktigt hur många vi var på vagnarna till slut men många var det:-) Rockade loss till JLT trio som spelade först innan jag plötsligt fick för mig att ringa mamma som kom och hämtade mig:-) Tidig kväll och inget pumpbolag denna gång, men skönt att vara hemma och i säng redan vid 12:-) Det tar på kraftena att vara på fest 2 dagar i rad. Tror jag börjar bli gammal;-)
Vill tacka min mamma som ställt upp till tusen och passat Sarah dom två kvällarna - TACK!

                
                                          Majstångsresning i Vrebro.

               
                                         Sarah, Lotta och mormor.

               

               

               
                                Binder midsommarkransar hemma hos Lotta.

               

               
                                  Finaste midsommarflickan i världen ♥

                
                                 Midsommarbordet hemma hos Hellbergs.

               

               

               

               

               
                         Midsommardagen. Här susar vi ner för Tällbergsbacken:-)
              
               
                                  Bästa flickorna och jag på vagnen.


Igår eftrmiddag hade Sarah kompisar här - Jättekul för henne att äntligen få leka av sig lite. Det var Pernilla som kom med hennes 2 brorsbarn Elsa som är lika gammal som Sarah och Filip som är 6. Jenny var också här:-) Barna var pigga och lekte och hade det toppen, medan vi vuxnma tog det lite mer lugnt:-)
       


               

               

               

               
                                         Lite smått trötta kanske? ;-)

               


Blev ett litet utval av alla bilder. Vill säga TUSEN TUSEN miljoner tack till alla vänner för denna helg - UNDERBART!




Nu blir det sängen för mig. Har setat här med en hög med oundvikliga papper som måste ses över och fyllas i. Detta pappers - Sverige alltså, helt otroligt! Blev inte så mycket klokare så får väl tillbringa dagen imorgon med att ringa telefonsamtal och sitta i telefonkö:-) 

Jag och Sarah har varit till sjukhuset idag också för att ta blodprover på henne. Usch det var det värsta jag varit med om. Ungen hade totalpanik och bara skrek och sparkade och spände med alla armar och ben så dom var tvungen att kalla in ytterliggare en sköterska som kunde hjälpa till. Inte roligt alls att se sitt barn ha det så illa. Men men det måste ju bara göras. Blev dock lite bättre när hon fick en fin ring som premie och plåster med fiskar på. Vi avslutade det hela med en glass. Sarah har faktiskt blivit en riktigt glass unge sen vi kom hit till Sågmyra. tidigare har hon totalvägrat och inte alls tyckt det varit gott medn nu så gör hon visst det:-) Bra att ha som en liten "muta" ibland, så som idag:-)

Godnattkram ♥
                 

                

                

               


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Klänningen jag köpte passade ju henne perfekt! Du kanske kan sy liknande till oss i vuxenstorlek? haha



Skrivet: 2011-06-28 Tid: 00:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0