Lördag.

Igår åkte jag iväg till Avesta för att köpa en vagn jag hade sett på blocket. Man tänker ju att Avesta är ju inte så långt bort, men det tog sina timmar och under tiden fick Sarah mysa hemma hos gammelfarmor och Arne - Tack för det! Ville ha en vagn som är mindre än quinnyn jag har som kunde vara lätt att ta med vid resor och i bil. men när jag kom hem så ångrade jag mig lite. Var en jättefin vagn inga fel på den och fjolåretsmodell fick den för 600:- så det var bara bra. men i jämförelse med quinnin är den knappast nå mindre.... Men men den är rymsligare och bättre för Sarah att sitta i, plus stadig och bra med 4 stora däck. Får ser hur jag gör om jag har kvar den  eller försöker sälja vidare den igen och köpa en mer sulkyvagn... Sarah var i alla fall nöjd och sa: "ÅH Tusen tack mamma:-) Sötunge.

              
                                            En Crescent Compact.

På kvällen så skulle mamma gå ned till sjön och bada och frågade om Sarah ville vara med. JA sa hon och klädde på sig badräkt och följde med mormor ned. Hade ingen större tro på det...

              

              
                                             Men tji fick jag igen:-)

              

              
Hon lekte och plaskade, klättrade upp på stenarna och upp på bryggan och ned i vattnet igen. Mamma och hon var där länge och Sarah "grinade" när dom skulle gå upp igen. Vilken TUFF tjej hon har blivit! Tuff och modig att prova på, men tror det hjälpte på enormt att vi var på Lugnet och bada i förrgår. Senare på kvällen när också jag (skulle ta årets första dopp) så kom Sarah springandes efter och klädde av sig igen och badade också med mig:-) Men det var så otroligt skönt i vatnnet igår, visade 24 grader på termometern. Så efter att ha haft 29-30 grader innomhus igår (var SÅ varmt och kvavt i luften) så var det så otroligt svalkande och friskt att ta sig ett dopp i sjön.

Idag har vi varit ute på lite olika saker. Sarah följde med morfar och Eric till stan för att handla lite olika saker. Jag började på och skulle städa här men så kom Lotta som skulle till Insjön så jag följde med henne istället:-) Vi var först på en tygaffär. Hittade ett hellokitty tyg som jag ska sy nått till min hellokitty älskade dotter och lite tyg som jag tänkte sy några mer brödkorgar av. Det som är som jag tycker är så dumt med alla "små" tygaffärer häromkring är att de inprincip endast säljer bomullstyger, jag vill ju ha lite mer stretchtyger så jag kan sy kläder till Sarah. Har ju blivit så van att ha stoff och stil så nära i Bergen. Sen åkte vi till diverse andra affärer och kikade lite och handlade innan vi tog en god fika. När vi sen kom hem så följde Sarah med Lotta hem och blev där tils det blev kväll. Sen var det badning och läggdags. Emil tittade också in här en stund nu på kvällen, kul!

               
                   Dagens  middag: fantastisk goda räk/kräftsmörgås alá mamma:-)
                   Till det en kall och god Lapin Kulta:-)

Nu: Dusch och så krypa ned i den renbädadde sängen och läsa bok. God natt!    

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!



Skrivet: 2011-07-02 Tid: 22:41:07

URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0