Hästar och soliga torsda´n.

På förmiddagen gick jag, Sarah och Svea ut och gick en långpromenad. Vi gick upp till Hällgårdarna för att titta på 2 små "dvärghästar" som betar där. Kallar dom dvärghästar för dom är mindre än ponnyar, nästan som stora hundar:-) Vi tittade in hos Maria, en vi känner som bor brevid hagen där dom betar. Tror ni Sarah blev glad när Maria gick i hagen och jag lyfte över Sarah så att hon kunde få sitta upp på hästarna?? Ungen ville aldrig gå därifrån och sa (eller skrek) "mamma rida meeeeeera!!!!!" :-) Tyvärr hade jag ingen kamera på mig så kunde inte ta några bilder, synd nog.
När vi kom hem så åt vi lunch och sedan åkte jag, Sarah och Eric en tur till Leksand där det var "soliga torsda´n", med lite marknadstånd och så. Jag behövde mer vliselin från tygaffären och så blev det ett jättesött Emil i Lönneberga tyg med:-) Var också in på Spara och slösa, en second hand affär som hade MASSA fina kläder och många fina märken till riktigt bra pris:-) Själv fyndade jag en FelippaK klänning för 55:- - jättefin. Till Sarah hittade jag röda fina sandaler från kavat (35:-), randigt linne från P.O.P (20:-) och jeanskjol från Gap (30:-). Så jag är riktigt nöjd. Fräscha fina kläder för en riktigt billig peng.

När vi kom hem var det baddags igen:-) Kan inte beskriva hur glad jag är att Sarah äntligen fattat tycke för att bada:-) Vi har haft varmt idag och riktigt kvavt i luften så var jätteskönt med ett svalkande bad.


Lycklig Sarah efter att ha fått suttit på hästryggen:-)


Sarah i tygaffären:-)


Sarah med morbror Eric.


Lånar morfars dator och skriver något viktigt :-)








Kvällfika - jordgubbspaj.




Kommentarer
Postat av: mormor stina

fin kväll och god paj



Skrivet: 2011-07-07 Tid: 22:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0