5 December.

Ganska precis en månad sedan jag uppdaterade bloggen sist, och när jag väl gör det så lovar jag mig själv att jag SKA bli bättre på det.... Men det hinns liksom inte med. Det tar enormt med tid och tid är något jag inte har, eftersom skolan tar upp den... Ja ja, jag SKA nu i alla fall försöka bättra mig:-)

Vad har hänt da? Nja är väl inte så mycket. Alla dagar ser väldigt lika ut, med skola, förskola, mat och lek:-)
Har fått tillbaka min andra tenta som jag lämnade in för en månad sedan och också den fick jag VG på:-)
Den kursen jag håller på med nu, välfärdspolitik tar slut på nu på fredag då den avslutas med en enorm tenta hela eftermiddagen... Den här kursen har jättejobbig. Intressant men jobbig. Det som inte alls känns något bra är att vi har haft 4 olika lärare och samverkan mellan dom har varit usel för att uttrycka det milt. Har egentligen ingen aning om vad som kommer på tentan, det har sagts olika saker om "samma sak" så ja.... Kommer gå åt skogen känns det som. Motivationen har jag helt tappat också känns det som. Därför jag tog mig tid att sätta mig här och skriva lite, för jag har ingen aning om i vilken ända jag ska börja med vad gäller INTENSIV - läsningen inför tentan... Jaja nog om det.

December månad är äntligen här. Jag som alltid har ÄLSKAT den här månaden och gör det fortfarande. Men saknar dock tiden jag jobbade i barnehagen, det var SÅ kul att pyssla och så inför jul. Imorgon fyller jag 25. Usch, för första gången i mitt liv känns det lite "jobbigt", då jag från imorgon kommer ha närmare till 50 år än vad jag har till 0... Men det är ju livets gång ;-)
Sarah har det bara bra. Hon har haft avslutning på gymnastiken och vi har var och åkte gammalt ånglok från Gryckso till Falun på julskyltningen den 1 advent, tillsammans med Lotta och Stefan. Det var mysigt. Vi har firat farfar som fyllt 75 år. Bakat, julstädat. I helgen som gick var jag "ut" för första gången sedan i september. Det var inflyttningsfest hos David i stan, kanonkul kväll och jag och Jenny tokdansade på Victusella:-) Vi har bakat lussebullar och annat, så den som vill är välkommen hit på fika imorgon ;-)

                       
                                         Sarah i väntan på ångloket :-)

                       

                       
                                                  Hemma hos farfar/gammelfarfar.

                       

                       

                       
                         Ett leopardmönstrat linne som jag hade men inte alls var min stil
                                    - blev en tuff kjol och hårsnoddar till Sarah.

                       
                               Tittar på nya favortiten på datorn - Madicken och Lisabeth :-)

                       
                                                 Hjälper mamma dammsuga :-)
                                              
                        
                               Och när jag strök gardiner, skulle Sarah såklart göra likadant.

                       
                                                  Sarahs adventskalender :-)

                       
                                                   ÄNTLIGEN lite snö...

                       
                 
                       

                       
                       

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Tack för en uppdatering, även om vi sågs i helgen =)



Skrivet: 2011-12-05 Tid: 21:04:46
Postat av: farmor Pia

Kul när du hinner skriva här - förstår att det är jobbigt med skola och allt. Men, man tittar in här massor av gånger och så......plötsligt är den uppdaterad - känns nästan som att man har födelsedag. Hade gärna kommit upp och firat med dig - men avståndet tillåter inte det hur som helst. Hoppas du har en riktigt bra födelsedag. Massor av kramar från oss. Obs! Även massa kramar till Sarah förståss.



Skrivet: 2011-12-05 Tid: 21:04:46
Postat av: mia

Grattis till dina 25 från oss i Komstad!! och hälsa Andreas och Sarah.

kram mia



Skrivet: 2011-12-05 Tid: 21:04:46

URL: http://tradgardenpawaldemars.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0