STOR dag imorgon!

Ja imorgon är det alltså den dagen jag både längtat och gruvat mig inför många månader nu...
Dags att bli stor ordentligt nu och börja högskolan. Är jättenervös hur allt kommer att gå, komme jag klara det? Det visar sig...

Idag har jag varit in med Sarah till sjukhuset. Hon vaknade återigen med rött svullet ögonlock, tur nog inte så illa som förra gången då hon inte såg någonting. Men illa nog att vi måste åka in. Samma öga och likadant. Fick vänta länge inne på ögonjouren innan det blev våran tur. Men Sarah hon pysslade på och var så duktig lekte och ritade och vi läste böcker. Inge gnäll alls över att vi måste vänta - duktiga tjejen!!! Doktorn sa att det var en infektion igen inte jätte mycket men vi fick samma ögon droppar att ta igen 4ggr/dag.

Igår åkte jag, Sarah, morfar och Eric på Insjödagen. Fint väder och mycket folk! Sarah var lycklig när hon fick åka karuseller. På hemvägen stannade vi för en fika hemma hos faster. Grillade på kvällen, så fantastiskt gott!!! Årets sista grillning? Nej hoppas inte det, även om mycket tyder på att hösten är på ingång.

             

             

Måste bara berätta en liten händelse som hände på fredagen.
Sarah hade fått några nya tuschpennor av mig. Hon var inne på sitt rum och jag höll på att dammsög. Först gick hon in till morfar som satt vid datorn och sa: "Titta morfar, är jag fin?" Pappa (som ser lite dåligt) sa bara "jaja, du är jättefin!" Jätteglad över dom ordena gick hon in till mig som dammsög och sa: "Titta mamma jag har sminkat mig!" Jag blev mindre glad än morfar kan jag säga för ungen hade ritat eller sminkat sig som hon sa med dom nya tuschpennorna runt hela ögonen! Tur nog gick det ganska lätt att tvätta bort!!!

               
                                                 Busunge ♥


Kommentarer
Postat av: Andreas

Hola!

Hoppas det gått bra idag, med er båda.

Du i skolan, och Sarah i förskolan hela dagen.

Tycker nästan jag känner igen den sminkningen lite, något som går i arv? :)



Skrivet: 2011-08-28 Tid: 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0