Sommaren håller i sig:-)

Ja tänk vilket väder vi haft den sista veckan. De senaste dagarna har vi spenderat ned vid sjön med sol, bad och lek! Jag är så otroligt glad över att vi bara kan gå ned över gräsmattan så har vi vår egen badstrand:-) Hoppas detta vädret håller i sig länge till!

Igår kväll blev det en liten spontantur upp till Sågmyraparken för mig och bror Eric. Lyssnade på live musik och pratade med massa trevligt folk. Trevlig kväll!

Nu på kvällen gick jag, Sarah, Eric och Victor tipspromenad. Jag hade faktiskt 12 rätt:-) Fall dock på skiljefrågan så ingen vinst för mig inte. Frågan var vilket år det svenska försvaret började använda sig av u-båtar. Jag tänkte först ta 1906, men då sa Victor "nää det är allt för tidigt". Så lyssnade (dumt nog) på han och skrev sen 1942 i stället. Det skulle jag inte ha gjort för svaret var 1902! Man skall alltid ta det man tänker först, för då hade JAG vunnit:-) 

                
                                  Vi tog med rutschkanan ned till sjön. 

                
                                                           
                
                  I väntan på att alla skulle komma tillbaka från tipspromenaden, så gick
                  vi till lagret och köpte lite kvällsfika:-)

                
Jag och Sarah var til biblioteket idag, så nu har jag massa nya böcker av Rune-Pär Olofsson att läsa - Älskar historiska romaner!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag bor i Mora... Så det är ju en liten bit att åka också... Men nu ska jag försöka sluta se hindren och fokusera på möjligheterna :) Jag har jobbat till och från som personligassistent. Även jobbat på ett behandlingshem en tid. Varit föräldraledig i två omgångar och nyligen pluggat 1,5 år på folkhögskola...



Skrivet: 2011-08-02 Tid: 21:48:43

URL: http://theresevarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0