Söndag.

Tänkte egentligen skriva "sjukstuga igen" som överskrift, MEN nu får det minnsan vara över för våran del på en gooood stund.
I torsdags var jag tvungen att gå hem från jobbet igen. Var helt slut och färdig i hela kroppen och hostade som en gris och kunde knappt andas. Så jag var tvungen att kasta in handduken vid lunch och gå hem. MEN det smärtade, jag får så enormt dåligt samvete för jag varit så mycket sjuk redan. Men jag MÅSTE börja ta och lyssna på min kropp, för jag mådde uruselt. Gick nog tillbaka på jobb lite för tidigt eftersom som aldrig blev helt frisk från veckan före, utan bara värre. Så jag gick hem och sov i flera timmar tills jag blev väckt av telefonen som ringde. Det var barnehagen som ville tala om att dom hade en liten Sarah där som hade spytt och inte alls mådde bra. Själv var jag så dålig så klarade inte att gå upp för att hämta henne och Andreas skulle det ta så lång tid för innan han kom hem. Så det slutade med att Kjetil (chefen) fick köra hem henne. Det var jättesnällt gjort!
Senare på kvällen åkte jag till doktorn igen och jag fick nu en "hästkur" med antibiotika som visst skulle ta "knäcken" på allt skit i min kropp + ventoline som jag skulle andas in för att öppna upp i alla luftvägar. Sen blev jag sjukskriven tors-fre igen:-( Mår mycket bättre för tillfället, men det kommer och går lite. Hostan har inte gett med sig helt, men bihålene och det känns bättre. Så imorgon blir det jobb igen :-)


Igår bestämde jag att vi skulle rensa våran bod vi har. Det var ju så fullt att vi inte fick upp dörren. Då är det illa. Så jag tog Sarah i vagnen (som ändå skulle sova) och gick ned till Claes Olsson för att köpa stora flyttkartonger att packa alla saker så det inte ligger löst överallt i boden. Sagt och gjort så gjorde jag det, men fick ganska så många konstiga blickar riktade mot mig där jag gick på väg hem. Kanske inte helt normalt att se en gå med 10 st kartonger, fastbunda med 2 handlepåsar för att kunna bära dom på ryggen och samtidigt styra barnvagen. MEN så är ju inte jag helt normal heller;-) Envis skulle jag vilja kalla det!

Hela eftermiddagen och kvällen tog det att rensa skiten. 4 stora svart säckar med kläder skall skänkas till Fretex, och minst lika många säcker plus lite till som skall slängas. Eftersom vi inte har någon bil fick vi inte gjort det igår, så vi var tvungna att stoppa det tillbaka i boden igen. Men Andreas skall låna bilen på jobbet någon dag så vi får ordnat det. Känns så otroligt skönt att bli av med massa "skräp" och samtidigt få sortera alla saker och märka alla kartonger med vad det är. Det såg verkligen ut som om en bomb hade slagit ned här i går då vi höll på, men Sarah var jätteduktig även om hon ville"hjälpa" till och plocka. Hon fann sig tillrätta i sin gamla liggdel till vagnen och där låg hon och myste:-)

Idag på förmiddagen gick jag och Sarah på promenad, har haft strålande sol och härligt höstväder. Sarah ville absolut ha "is" (glass) som hon egentligen inte äter så mycket av, men men vi gick i alla fall till bensinstasjonen och köpte det och en kaffe och bulle. Sen gick vi och satte oss vid en lite sjö bredvid lagunen och en and blev till Sarah förtjusning våran kompis, och hon matade det glatt med bullen:-)

På eftermiddagen var vi ute här på lekplatserna i närheten och lekte med några av barnen som bor här och som även går i barnehagen. Mysig stund. Men hjälpe mig vad den fröken kan vara bestämd. Vet ibland inte riktigt vad jag skall ta mig till???? Kommer 3 års trotset redan????

Nu på kvällen har jag ägnat mig lite åt min favvohobby - sy. Och det blev ett par muddbyxor med namn på och en "redesignad" tröja till lilla sessan.

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:

           
        Vi byggde hytte/koja under bordet där vi låg och myste, lästebok och lekte.

           

           
            Efter att Sarah varit lite föör länge inne på badrummet ropade jag och
             frågade: "Vad gör du Sarah?" Hon svarade: Jag tisser! (kissar)
            Hon hade tagit sitt toalock som man egentligen skall ha på toan (men
            hon totalvägrar) och lagt det på golvet, dragit ned byxorna och satt med 
            blöjan på och "kissade". Som ni ser hade hon till och med tagit fram papper
            och skulle "torka" sig efteråt :-) GULLUNGEN ♥


            
                 I fredags kom denna tröja på posten till Sarah. Det var morfar som
                 hade varit på Rättviks marknad och handlat till Sarah:-)

            
                  Den passade otroligt nog helt perfekt i storlek. Bra gjort morfar :-)
                  Sarah ville ha den på sig med en gång.

            
             Här låg Sarah och myste och lekte med sina dockor. Liite för stor nu va?
             Men hon trivdes och hon ville till och med "lalla" (sova) där på kvällen.

            
                            Våran lilla tjej och inte är så liten längre :-(

            
            Från våran lilla tur idag. Hade bara mobilkamera med så därav den inte 
            allt för goda kvaliteten på dessa bilder.

            

            

            

        

                                               Godnattkram!

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Här har också varit fint höstväder idag. Vi var uppe vid ett slott och gick i en naturpark. Fint med alla träden i olika färger. Idag är det jobb igen. Hoppas nu att du blir riktigt bra, så du slipper allt vad hosta och elände heter. Var rädd om dig gumman. Ha det bra



Skrivet: 2010-10-10 Tid: 23:38:17
Postat av: Jenny

JAG VILL ATT DU SKA VARA FRISK OCH INTE SJUK JU GUMMAN! Idag är jag ledig, ska jobba till helgen så då är jag ledig på måndagen. Har fått nya tapeter i hallen så ska montera upp nya hatthylla och ett skoskåp idag! Kraam



Skrivet: 2010-10-10 Tid: 23:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0