Se det snöar, Se det snöar

               
                   Då har den första snön även kommit till oss i Bergen. Bilden är från
                   tidigare ikväll. Kommer med all sannolikhet att regna bort imorgon 
                   igen, men just nu njuter jag av en fint tunt snötäcke liggade här ute:-)

Dagarna bara rusar iväg, men tänkte i alla fall att jag skulle skriva några rader om helgen som gått. Har ju varit i Sverige och Stockholm på studietur med dom på jobbet. Vi reste i torsdags och kom hem igen i söndags. En fantastisk kul resa. Vi var 18 st + 1 spädbarn som reste. Intensiva dagar men otroligt roligt med bl.a. studiebesök på dagis, "turistande", shopping, restaurangbesök, god dricka och utgång:-) Vi bodde på ett hotell på Östermalm, så vi hade bara gatan ned så var vi på Stureplan:-) 
Var ju dessutom första gången jag skulle vara borta från Sarah. Mådde riktigt dåligt i tordags och ville nästan inte resa för jag hade sån separationsångest från henne. Men det gick ju hur bra som helst och hon och pappa hade det toppen här hemma. 
Hade inte med mig den "bra" kameran, så blev tyvärr inte så många bra kort tagna, men här är några.

             
                  Venke, Janet och jag. Här är vi på Hard rock café på fredagskvällen
                  och äter god middag.

              
                                  Blev mycket tunnelbaneåkning.

             

             
                 Här har vi precis kommit till "Ugglan förskola", ett nybyggt dagis i 
                 Alby som hade kostat över 50 miljoner att bygga. Otroligt intressant 
                 studiebesök. Speciellt både vad det gäller arkitektur, pedagogik och
                 hur den drivs. 

             

             

             
               På lördagen var vi på riktigt fin restaurang där vi fick serverat massa
               olika smårätter. Jättegott!

             

             
                                                 Jag och Agnesa.

Några presenter fick bli med mig hem till Sarah. En hund med koppel som kunde gå och skälla, målarfärg men det absolut populäraste var den här:

             
                        Med pez godis i, det enkla är ofta det bästa ;-D

             
                                       Hunden, som förresten heter Lady.

             

Så till alla mina fina kollegor vill jag säga STORT TACK för en mycket lyckad och fin studietur.


Kom ju på att sist jag skrev så glömte jag vis bilderna på kläderna jag sytt till sarah så här kommer de:

             
                                   Rosa muddbyxor med namn på.

             
                 "Redesign" Denna sydde jag om så att den passade till Sarah. Är en 
                  fin levis tröja jag knappt har använt, men som på nått konstigt sätt
                  blivit för liten. Måste ha krympt i tvätten???!!!

             
                                                          Bak.

             
                                               Fint tillsammans.

             
                                                Och fint på :-)


              
             
                   Sarah nu ikväll. Hon skulle absolut ligga innuti sin sovpåse som hon
                   har i vagen, i soffan:-)

            
               
                   

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Här har det inte snöat men i Rättvik hade det kommit mycket.



Skrivet: 2010-10-20 Tid: 23:41:38
Postat av: farmor Pia

Så härligt att Sverigeturen blev lyckad. Var väl bra att Andreas kunde vara hemmapappa ett tag och att du kunde känna dig rätt så lugn i alla fall. Här nere är det minsann ingen snö, men kallt och lite frost på nätterna och så har vi ju den skånska BLÅSTEN!!!! som går genom märg och ben. Hmmm skulle kanske behöva likadan sovpåse som Sarah har ser mysigt ut, kommer om en månad och hälsar på längtar så efter er...kram



Skrivet: 2010-10-20 Tid: 23:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0