Helgen som gick.

Imorgon är det fredag och ännu en helg knackar snart på dörren och jag har inte ens hunnit skriva om helgen som gått.

Vi hade besök av Pia eller "fammo" som Sarah säger, fredag - söndag. Jättejättekul att ha henne här hos hos! Vad som var mindre kul var att både jag och Sarah blev magsjuka. Andreas skulle till och köra och hämta Pia på flygplatsen sent på fredagen och precis då vaknar Sarah och spyr, flera gånger. Så hon är vaken när pappa och farmor kommer och är på väldigt gott humör till trots att kl var 1 på natten:-) Senare på natten var det min tur och fy säger jag bara!!!! Det värsta jag varit med om på länge. Så under hela lördagen var jag så dålig att jag knappt kunde stå upp utan låg bara hela dagen i sängen/soffan och sov om jag inte befann på toan ;-P Nej usch det var hemskt jag var verkligen helt slut! Som tur var så kräktes inte Sarah mer än då under natten men hade istället feber lör-sön. Så tyvärr blev inte helgen riktigt som jag hade tänkt mig. Men men.... Vi är i alla fall jätteglada över att du var här Pia ska du veta! Och vilken tur att inte du blev sjuk som skulle vidare till Oslo och jobba den här veckan. Andreas han klarade sig som vanligt han med.
Så "fotografen" var inte så verksam under helgen, men några bilder blev det i alla fall, och några har jag lånat från Pia:s blogg. (Om ni har lust att läsa den så kan ni bara gå in på: lipibe.blogg.se

         
             Här var kl. ca 1 på natten och farmor hade precis kommit. Sarah var
             superglad över att farmor kommit och var väldigt "pigg" trots både
             feber och magsjuka. Här får hon 2 st fina paket som farmor hade med.
             Ett djurspel och duplotraktor - toppen tyckte Sarah!

         

          

         

         

         
            Här är vi på söndagsmorgon när vi äter frukost. Här mådde jag bättre
            och kunde faktiskt sitta upp med de andra och äta frukost.

Sarah hälsar och säger att hon längtar till nästa månad när du kommer igen farmor!

Sarah sover inne i vårat rum inatt (och de kommande 3 nätterna) för jag har precis gjort i ordning 2 sängar inne på hennes rum till imorgon. För då kommer Jenny och Pernilla hit och stannar tills på måndag :-)
Hoppas bara hon får sova bättre inatt än vad hon gjorde natten som gick. Hon har fått som extrem hosta igen (blev nu när det slog till och blev kallare ute) så jag har faktisk gett henne ventoline igen. Har ju inte behövt gjort det sen i somras och jag hoppas för allt i världen att jag inte behöver börja igen, men jag ska ge det en vecka och blir det inte bättre så får vi gå till doktorn då och höra vad han säger om det.
På tal om doktor så var jag och tog blodpröver idag. Har ju kännt mig så trött och allmänt sliten en längre tid så ska nu se om det är nått fel eller om jag behöver ta nått extra järn eller så. Får svar nästa vecka.

Nu ska jag gå och göra sällskap med resten av familjen som redan ligger och sover.

GodnattKram!

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hoppas att det bara blir bättre med er. Tänker på er.

Kram



Skrivet: 2010-11-25 Tid: 23:47:05
Postat av: Pia

Tack för en skön helg. Tråkigt med era sjukdomar, men å andra sidan så blev det en skönt avslappad helg. Vi låg alla och bara sofftade och hade det skönt. Behövde verkligen koppla av lite! Jag klarade mig hyfsat hade lite känningar bara men inget mer avancerat - tack till pepparkorn och Coca Cola eller så var det bara tur. Efter ett bitande kallt Oslo har jag nu kommit hem till ett riktigt snöigt skåne. Jobbar inatt och här i Ystad är det ½ meter snö, i Tomelilla hade vi "bara" 1 dm, men har hört att det snöar nu igen så hoppet finns ju. Puss på er vi ses snart.



Skrivet: 2010-11-25 Tid: 23:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0