Regnig torsdag.

Idag har det regnat hela dagen här. I förmiddags tog jag och Sarah turen bort för att hälsa på farmor och Arne, men dom var inte hemma så vi får åka dit en annan dag. När vi kom hem så vägrade Sarah gå in så det var bara att ta på sig regnkläderna och vara ute:-) Hon skulle kunna vara ute för jämnan den ungen. Hon tar på sig skorna och står vid ytterdörren och säger "uut, uut". Hon har börjat öppna dörren med så nu måste vi komma ihåg att låsa för annars går hon rätt ut. 

       

På eftermiddagen tog jag och bröderna fram massa sällskapsspel som vi spelade. Jenny och David kom senare på besök och gjorde oss sällskap. Har haft en kanoneftermiddag med mycket skratt och prat.

       

        

       

          Världens bästa gudmor Jenny hade som vanligt med fin present till Sarah.
          Tack, du är så snäll! Denna jättefina huvtröja och tights låg innuti.

       

       
                       Slappar av med att se på pippi film :-)

       
Världens största busunge!
Ikväll hade jag bestämt mig för att Sarah skulle INTE få lov att somna i soffan. Utan jag bestämde mig för att ta "kampen" och att hon skulle somna i egen säng. Det var jobbigt. RIKTIGT jobbigt. Det tog nästan 2 timmar från att jag la henne första gången tills hon verkligen sov. Jag la henne, gick ut i vardagsrummet, några sekunder senare hördes små steg springandes efter som ropade "maaamaa". Jag gick in la henne igen och gick ut. Jag skojar inte då jag säger att det var säkert 100 ggr som jag gick in för att lägga henne, och till slut efter nästan 2 timmar somnade hon. Puuuh!

        

       

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul att hon gillar att vara ute ändå, trots det dåliga vädret :-)Men det är väl för att hon är Bergensare, hon är van regnet ;-)



Det är inte kul då dom tjorvar kvällstid. Vi har haft problem med det där i vintras, bara för att vi gett med oss och låtit hon få somna i våran säng nån gång, nån gång i soffan, i husvagnen bredvid oss (hade inte så mycket val) å då trodde hon att hon kunde bestämma jämt, så vi har haft ett h-vete att ta över bossandet igen, men nu är hon som en ängel att lägga. Är det bara nu när ni är på besök som det är jobbigt, eller även hemma?



Skrivet: 2010-05-13 Tid: 23:12:00

URL: http://emalee-syr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0