Nytt sytt, feber och snö!

Nu undrar ni säkert varför jag kan sitta här och skriva i bloggen mitt under blanka onsdagen:-) Är hemma med Sarah som varit sjuk och har haft feber (igen!) sedan lördagen. hon var dock feberfri nu mitt på dagen så vi satsar på att det blir barnehagen för oss bägge två i morgon:-)

Det känns som om detta med att sy nästan har blivit en liten "besatthet", men det är ju så otroligt kul:-) Trodde ju aldrig att jag skulle tycka att det var så roligt, men det är det. Och bara några månader har jag hållt på.
Kan ju visa vad för nytt det blivit i syväg om ni har lust?

         
  Mitt allra första försök till att sy något till mig själv:-) Fleéce klänning alá Johanna:-)
  Blev ganska så nöjd, detta var ju det första vuxna plagget jag prövat mig på.

        
                                           Baksidan.

      
           Detta är den första mössan jag provar mig på att sy. Blev nöjd,
           men tyvärr blir den kanske lite liten till Sarah. Förhoppningsvis
           kan hon ha den en stund i alla fall.

        
           Andra mössan jag prövar mig på. Denna blev på tok för liten till Sarah,
           men jag blev mycket nöjd med den i alla fall. Får spara och hoppas
           att man kanske får en till prinsessa någon gång i framtiden:-)

     
 Denna blev inte helt som jag tänkt. Jag skulle egentligen ha sytt på en krona 
 applikation som på förra mössan, men kom på det först när jag sytt i hop den
 och då var det försent. Jaja, ni får se den med i alla fall.

 
    
                    Två nya kuddfodral till sovrummet.

    
                               Och två till soffan.

     
                        Närbild på tyget och applikationen.

    
                         Nytt bäddsätt till dockans säng.

   
       Har sett många som har så fina vimplar hängades på barnrummen,
       så prövade och det var både enkelt och blev snyggt!

    

Ja som ni ser har det blivit lite av varje:-) Just nu väntar jag bara på några mönster som Monica och jag har fått kopierat upp på stora ark så som de är. (Böcker jag lånat på bibblan och alllllt för mycket mönster och storlekar till att "bara rita av".) Sydde också en ny påse till Sarah att ha sin astma medicin i i samma tyg som bäddsettet. Vet ni vad hon gjorde med den? Jo hon tittade på den tog ut medicinen och så gick hon iväg med den. Sedan hörde jag en dör slås igen och vad hade hon gjort? Jo kastat den i sopkorgen och hämtat den "gamla" påsen medicinen låg i och kom med den till mig. Haha vad jag skrattade, hur kunde hon ens komma på tanken att göra det??

Annars så känns det som om det "rinner" ut nya ord av den ungen:-) Igår fick Andreas henne till och med att säga AIK, men sen när vi prövad emed LIF, då sa hon bara - nej,. och skakade på huvudet. Mmm, ska nog få lära henne det med:-)

Bjuder på lite mer bilder från den sista tiden.

      
    Igår var Andreas hemma med Sarah och han skulle bara gå in på toaletten,
    när han kom ut igen hade hon somnat, på golvet :-)

     

     
  
     

     

Jag vet inte hur ni har det hemma, men här i Bergen är det verkligen helt snö kaos! Kan nämna att här brukar snön ligga max! ett par veckor om vintern om man har tur. Nu har den legat sedan 18 dec, så det är rekord. Dessutom så kommer det mera snö heeela tiden. Och så dåliga (och ovana) dom är med att ploga bort och få bort snön här så man kan ta sig någonstans så anser jag det faktiskt vara nog nu. Jag har absolut inget emot snö, älskar det, men måtta får det vara när man är beroende av att man skall kunan ta sig fram med barnvagn.
VILL HA VÅR!


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Då packar jag endast vinterkläder då och lämnar vårkläderna hemma, nästa vecka ses vi, jippy! kraam <3



Skrivet: 2010-03-03 Tid: 13:57:21
Postat av: farmor Pia

Så fina kläder Johanna, du är verkligen duktig. Apropå snöröjning i Norge, var i Oslo och man kan ju inte ens ge "dagens ris" till snöröjarna för det finns nog inga. Det snöade hela veckan så det var bara att pulsa fram. Just nu ikväll är det -3 grader men på dagen idag har det varit soligt och fin. Vägarna är nu bara...så det blir nog vår i år också/kram från oss härnere, ses snart



Skrivet: 2010-03-03 Tid: 13:57:21
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Häar är också mycket snö, vi har ju som tur är en som plogar väldigt bra. Vi har varit förkylda också.

Jag ringde igår kväll till dig men fick inget svar du kanske satt och sydde.



Skrivet: 2010-03-03 Tid: 13:57:21
Postat av: Johanna

Jenny: Ja det är bäst det:-) See you:-)



Pia: Ja nu får det allt vara nog med all snö:-) Vi ses också snart:-)



Farmor: Ja jag såg det sen när jag skulle gå och lägga mig. Tänkte att du kanske ringde idag på dagen om du såg att jag skrev här att jag var hemma. Ring imorgon kväll om du vill, vi ska till barnehagen imorgon.



Skrivet: 2010-03-03 Tid: 13:57:21

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0