Söndag.

På hög tid att skriva lite här igen. Måste säga att jag är imponerad av alla er som är in här och kikar varje dag och många säkert flera gånger, till trots att det blivit så dåligt med uppdateringar den sista tiden.

Vad har då hänt sen sist? Vet inte helt jag men dagarna går då i alla fall och dom går fort.
Förra helgen var jag i alla fall på blåtur med jobbet och det var riktigt riktigt roligt. En heldag med massa skoj!
Det började med att vi samlades i barnehagen kl 14 på lördagen. Där satt vi oss i barnehagebussen och festen kunde börja:-) Alla fick en varsin påse med massa gott att äta och dricka och diverse saker som vi skulle använda oss av senare under kvällen och en varsin hatt som visade vilket "lag" man tillhörde. Själv blev jag en cowboy. Ingen av oss visste vad dagen skulle erbjuda (var en grupp som ordnat allt), men första stopp blev bowling. Åh vad kul det var, måste varit fler år sen sist jag spelade. Vi var på "discobanorna" så det var mörkt, massa musik och massa god dricka:-) Där stannade vi och spelade 2 rundor innan vi tog bussen vidare igen. Sen blev det lite småstopp med tävlingar och ännu mer dricka för att sen stanna på ett ställe där vi åt massa ost och kex och frukter och drack champange (stavas?) och bytte sen om till "festkläder". Vi åkte sen vidare med bussen en bra bra bit och så kom vi fram till en resturang vid lysefjorden. Kanon fin plats med underbar natur vid vattnet. Där åt vi underbart god middag och sen var det en band som spelade och det blev dans resten av kvällen.
En kanon dag helt enkelt!

Den här helgen har vi inte gjort något speciellt utan bara tagit det lugnt. Jag har klippt mig förresten. Har ju gått med håret uppsatt varje dag nu jag vet inte hur länge för att håret har sett helt j*vligt ut rent utsagt. Jag trodde att hon hade klippt mig extremt snett sist gång jag klippte mig. Men frisören talade om att mitt hår var såå slitet så det har börjat att slitits av. Hårlängden var helt ojämn och det var 5 cm skillnad på det värsta på längden. essutom har jag fått jättetunt på ena sidan. Så det blev av med håret en rejäl bit, så nu har jag ett par cm nedanför öronen kanske. Jättekort om ni frågar mig, men frisören sa att om inte jag börjar behandla mitt hår fint och använda bra produkter så kommer jag få klippa av mig allt nästa gång. HJÄLP! Så det blev mycket bättre nu och jag kan åter gå med utsläppt hår:-) (Föresten får jag inte upp allt hår i en hästsvans längre heller.)
Andreas tyckte i alla fall att jag var riktigt snygg så det är ju bra ;-)

På tordag får vi besök som vi alla längtar till. Då kommer Andreas bror mattias och hans Johanna och blir här till söndag. Ska bli jättekul och jag har även tagit ledigt på fredag så vi kan hitta på något. På lördag ska jag och Andreas på bröllop och då ska dom passa Sarah under tiden.

Nu är det bestämt i alla fall att vi reser till Sverige och Sågmyra den 9 juli, hur länge vi blir där är inte helt bestämt, men kanske 1 1/2 vecka? Vi ska dessutom på en liten kryssning till Åland allihopa så det ska bli jätteroligt! Älskar att åka båt:-) Sen bär det av vidare ned mot Skåne och där blir vi resten av tiden som är kvar och vi reser hem hit till Bergen igen den 29 juli. LÄNGTAR!!!!!
En annan rolig sak är att jag och Andreas har beställt biljetter till Iron Maiden den 11 augusti och då kommer troligen mamma hit och passar Sarah:-) Kommer att bli en kanon semester och kanon sommar det här - Längtar!

I går slog jag nog mitt rekord vad det gäller att titta på tv. Ja ingen har väl kunnat missat - bröllopet. Vågar inte tänka på hur exakt hur många timmar jag såg men jag ville inte missa något;-) Allt var så fint!

Med Sarah är allt bara bra. Hon är bara så enormt bestämd av sig att jag håller på att bli tokig ibland. Hon är verkligen inne i någon period där hon måste har allt och visa att det är sitt. Envis är bara förnamnet!
Men måste bara säga att den här tiden just nu är bara så härlig också. Kommer så mycket ord och vi kan kommunicera på ett helt annat sätt än tidigare. Och så är hon rolig, riktigt rolig! :-)

Tyvärr har jag varit dålig på att ta bilder, nej jag har varit urkass faktiskt. Så detta får bli ett inlägg utan bilder. Men ni får glädja er, det kommer inte dröja länge innan jag skriver igen ;-)

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Vad kul att ni ska kryssa till Åland! Vilket datum ska ni dit? Jag åker ju själv dit på min årliga minisemester den 20e juli :) kram



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17

URL: http://woopsies.blogg.se/
Postat av: mormor stina

Go´natt på er också. Vi har inte hörts av på ett tag men jag ringer någon kväll. Nu ska jag lägga mig - är stel och trött efter en städdag i Nysjön. Vi måste åka dit och vända när ni kommer hem - 21 kor och ett tiotal får, lamm och getter. Något för Sarah det... Lotta och jag ville gärna stanna kvar idag, men det är ju måndag i morgon och ingen ledighet än.



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det var väl roligt att få åka ut med din arbetskam-

rater på litet kul. Det stavas champagne förresten.

Jag tycker det går riktigt bra nu men jag går ju med kryckor än förstås. Krama Sarah från mig.



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17
Postat av: Jenny H

jag satt framför bröllopet i 12 timmar i lördags, med undnatag för 30 minuter då jag lagade middag ;-P



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17
Postat av: Pernilla

jaaa, vi vill se bild på din nya friss! och massa kort på sarah också förstås, men det är ju liksom självskrivet!



jag såg bara på vigseln jag, och lite av bröllopsfesten. fick lov att kolla in daniels bejublade tal i efterhand förstås. så fint :)



jag har fått sommarjobb nu, men är ledig när ni är i sågmyra tror jag. problemet är ju att vi har typ 400 kronor att leva på tillsammans, jag och jimmy, i hela juli... ska kolla upp om det går att fixa för jag skulle SÅ gärna vilja vara där samtidigt som er. annars är ni hjärtligt välkomna att övernatta en natt i göteborg på vägen ner till skåne, vi har ju gästrum :)



PUSSKRAM!



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Klart man saknar dina härliga foto. Men det är kul med allt du gjort och som ni ska göra i sommar. Vi tänkte att vi skulle ta oss en tur i Köpenhamn när ni är här om vi kan få till det. Ha det skönt och en glad midsommar



Skrivet: 2010-06-20 Tid: 21:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0