Kryssning!

Kan allra först börja med att berätta att nu har vi kommit fram till skåne, så ni vet det:-)
Sista dagarna hemma i Sågmyra bara flög förbi, så nu blir det många dagar och många inlägg att ta igen.
Vi börjar med kryssningen!

I torsdags morse så satte vi (mamma, pappa, Eric, Victor, jag, Andreas, Natalie och Sarah) oss på kryssningsbussen i Falun som skulle ta oss fram till Stockholm. Därifrån reste vi med båten Cinderella, Viking Line på en 24 timmars kryssning till Åland. Var en fantastisk fin resa, låter bilderna nedan tala för sig.4

    
          
               Förväntasfull och resklar Sarah tidigt på torsdagmorgon.

          
                             På bussen väg mot Stockholm.

         
                             Stannade för en matrast på vägen.


         
         Väntar på att få börja gå på båten. Våran Quinny vagn var allt för stor
         att ta med på resan så Sarah fick finna sig i att sitta i mammas gamla vagn;-)

         
                 Här har båten precis kastat loss från land och vi står ute och
                 beundrar utsikten.

        
         På kvällen åt vi en JÄTTEGOD middag på en av båtens restauranger,Sarah åt
         pasta. Som vanligt ;-)

        
                                 Sarah spanar ut. Spännande:-)

         
          Härär vi på "Knatteland" båtens eget "lekland". Där fanns många rum
          med både tv spel, bollhav, hoppborg, cyklar, olika spel, legorum, rutsch
          banor och mycket mer. Sarah stortrivdes!

       
                                         Sarah rutschar.

       
                                            Natalie.

       
           Här är Natalie med sin Ville Viking (alkolfridrink för barn) Vi hade en
           jättekul kväll/natt med god dricka, spel och jag provade mig på att 
           sitta vid black jack bordet för första gången, skoj!

       
         Mamma, pappa, Sarah och Natalie delade på en hytt, jag och Andreas
         på en och Eric och Victor på en. På morgonen på fredag vaknade jag
         tidigt för jag ville gå ut en tur på Åland. Så jag gjorde mig i ordning och
         gick till mammas och deras hytt och knackade på. Jag trodde då klockan 
         var kvart över 8, men det visade sig att klockan bara var kvart över 7:-)
         Jag hade ju sett på min mobil och den hade automatiskt ändrats om till
         finsk tid:-) Så alla sov fortfarande men mamma och Sarah gjorde sig
         i ordning och vi tre gick av en liten tur på Åland.

        
                            Jag och Sarah på Åland med båten i bakgrunden.

         
                                       Glad Sarah med spring i benen.

         

             
         
                 Sen var det frukost dags! Den största frukost buffe du kan tänka
                 dig, SÅ gott!

         
                 På förmiddagen var jag och Sarah på "Ville Viking show". Sarah
                 älskade all musik och teater, en riktig "hit".

         
                                           Bygger lego.

         
                                    Sarah och Natalie i hytten.

         
             Kryssningen avslutades med STOR lunchbuffe, med jättemycket och
             jättegod mat! Kändes som om jag rullade därifrån sen :-)

         
                                      Eric ute på däck.

         
                 På hemvägen med bussen stannade vi och hade fika rast på samma
                 ställe som när vi åkte ned.

        

        


Tack så jättemycket mama och pappa för en toppen fin kryssning!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej Johanna!

Har du kvar den gamla vagnen din dotter sitter i på på en av kryssingsbilderna?

Är seriöst intresserad av att köpa den av dig.

Är retroälskare och din vagn ärså häftig.

Snälla hör av dig.



Mvh//Daniel



Skrivet: 2010-07-20 Tid: 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0