Nästan en halv månad har gått...

...sedan jag skrev sist. Men här kommer i alla fall årets 1:a inlägg. Inte en dag för sent, nej jag vet.

Här startade vi året med att bli sjuka. Igen. Det var i tisdags förra veckan jag åkte på världens värsta magsjuka och var hemma ons - fre från jobbet. Detta har tagit enormt hårt på kroppen känner jag, men nu börjar jag i alla fall kunna äta som vanligt igen och det är skönt. Andreas som egentligen skulle ha rest till Stavanger med innebandyn i hegen var tvungen att säga att han inte kunde vara med, för på fredags kvällen var det hans tur. (Måste bara säga att det har ALDRIG tidigare hänt att han har missat innebandy så, så det visar bara hur dåligt även han mådde.) Sarah däremot har klarat sig helt fint och inte alls blivit sjuk. Skönt!

Annars så rullar väl allt på som vanligt här. Sarah har blivit en riktig pratkvarn och pratar heeela tiden. Nästan så att man iblan skulle önska att det fanns en liten "mute" knapp. Men bara nästan :-) Hon är så duktig och förstår så mycket man frågar eller ber om. Favoritordet är mamma, vilket hon säger garanterat 300 ggr om dagen:-)
Vi har kallt och fint väder med massa snö, ovanligt här. Sist det var så här kallt och snö så länge här i bergen tror jag var 1986. Tyvärr är det lite för kallt för att kunna vistas ute allt för länge med små barn. Och speciellt Sarah har jag märkt som lätt förfryser ansiktet trots fet kuledkräm och sen är det inte så jättebra för henne när det är så kallt heller i och med att hon har sin hosta och problem med luftvägar. Men men ungen älskar att vara ute och blir så glad och springer och börjar ta på sig sina skor när man frågar om vi ska gå ut:-) Så nu önskar vi oss bara ett par minusgrader här, det hade varit helt perfekt!

                                       Dagens Sarah   

     

     

     

Här kommer lite fler bilder från senaste tiden.

     
                 
              Sarah åker pulka.

     
                              Pappa och Sarah.

            
                                    
     

    

    
                               Nybadad och myser i soffan.

    

    

    


Avslutar dagens inlägg men en film ifrån igår när vi skulle borsta tänderna:-)

   

   

Kommentarer
Postat av: Jenny H

haha vilken rolig bild på dig och sarah i pulkan, ser ut att gå fort! kraam <3



Skrivet: 2010-01-11 Tid: 20:59:10
Postat av: farmor Pia

Usch så tråkigt med magsjuka, men skönt att ni är bättre. Här har det blåst som sjutton och varit kallt. Fortfarande har vi lite snö kvar men det mesta är jordfärgat nu pga blåsten. Är långledig och håller på att träna upp fysiken igen. Härliga bilder. Kram till er alla.



Skrivet: 2010-01-11 Tid: 20:59:10
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Här är det fortfarande kallt. Fortsätt och lägg in video på Sarah. Det sista jag gör innan jag lägger mig är att titta och lyssna på henne.



Skrivet: 2010-01-11 Tid: 20:59:10
Postat av: Pernilla

nej, men alltså seriöst yoshi, nu får ni sluta att ge sarah mat! hon hinner ju växa upp och sluta vara barn innan jag får träffa om hon ska fortsätta växa såhär! :P



hoppas ni får hålla er friska ett tag nu, det verkar vara alldeles för mycket sjukdom hemma hos er! kul att ni har snö, det har vi i göteborg också för ovanlighetens skull så jag är glad :)



många kramar till er allihopa!



Skrivet: 2010-01-11 Tid: 20:59:10

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hej! Vilka härliga bilder!



Tänkte tipsa om lite tävlingar som jag har igång :)



Du kan vinna:

- Pärlsammetsfilt och napp av märket Elodie Details

- Presentkort från Fröken Fräken

- En valfri blommig bokstav från Vackra Väggar



Mina pågående tävlingar hittar du här:

http://agneslauedberg.blogspot.com/search/label/T%C3%A4vlingar%20-%20P%C3%A5g%C3%A5ende



Ha en mysig helg!



Skrivet: 2010-01-11 Tid: 20:59:10

URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0