Min nya hobby:-)

Sarah har fortfarande feber, men är mycket bättre idag och har lekt en hel del. Visst är hon tidvis gnällig och sliten, men på bättringsväg. Själv så håller jag på och krypa på väggen här hemma, nej da inte riktigt men är så jobbigt att bara vara inne och inte kunna gå ut. Andreas är i Stavanger och kommer inte hem förren imorgon kväll. Hoppas att Sarah är feberfri imorgon så att vi allla kan gå på jobb och i barnehage på måndag.

Jag har i alla fall sysselsatt mig de senaste dagarna när vi bara varit inne/hemma. Nämligen så tog jag fram det tyg kjag köpte tidigare i veckan och började sy:-) Älskar det verkligen, är ju hur kul som helst. Och det känns svårt att slita sig utan man vill bara sy mer mer mer:)
Igår blev det den här klänningen.

     
         En klänning i fleece. Grå klänning med rosa hjärtan (också de i fleece)
         och ett band med blommor som jag sytt på längst ned. Blev faktiskt
         ganska så nöjd.

    
                                         Baksidan...

    
                  Sarah provar nya klänningen. Blev aningen stor kanske..
                  Men hellre det än för liten:-)

Idag har jag gjort mitt första klädesplagg med armar:-) Var faktiskt inte så svårt som jag trodde med armarna. Så det här är vad jag åstadkom idag.

    
        Är egentligen inget "big fan" av stora och mycket mönster. Men när jag 
        såg det här tyget blev jag ändå "förälskad". Plus att Sarah klär starka
        färger väldigt bra. Köpte samma tyg i lila med så får se vad det blir
        av det sen. Blev fövånad över hur bra passformen och allt blev på tröjan/
        tunikan och jag var egentligen väldigt nöjd. Men så fick jag för mig att
        jag skulle ha två små fickor längst ned, och det var när jag började med
        att sy fats dom allt skar sig. Tur det inte syns så bra på bilden men blev
        inte alls nöjd med dom. Men men träning ger färdighet. Skulle dessutom ha 
        "kantband" runt om halsen och längst ut runt armarna. Men när jag sydde
        på det blev det inte alls som jag tänkt mig utan allt för stelt och inte alls'
        så "formligt". Måste ha mera elastiska band, får se vart jag kan hitta det.

Tänkte visa er "expedit hyllan" jag köpte på ikea med. Vi har ju en miljard leksaker som ligger här överallt och behövde en plats här i vardagsrummet för att förvara allt (eftersom det är här hon är och leker, leker inte så mycket inne på sitt rum men det kanske kommer?).
Sån här oordning var det före.

     
                   
Med en hylla och lite lådor att förvara alla leksaker blev allt mycket mer "ordning" på.
Visst ser att det ligger leksaker lite här och där, men så bor det ju också barn här;-)

   

Nu ligger Sarah i sängen och har föhopningsvis somnat nu (hon ligger alltid och pratar och leker så mycket.) Men nu verkar det ganska så tyst innifrån där så tror att hon har somnat. Själv så är jag i valet och kvalet för att slänga mig ned i soffan, eller börja på med något nytt på min kära symaskin:-) Tror nog det blir soffan, känns så är så trött.

God natt alla mina vänner!

    

Kommentarer
Postat av: Emma

Här har du en till som blivit helt frälst vid att sy barnkläder, det är ju så skoj!!! :-)

Vad kul att se det du sytt. Du är duktig.

Har du mönster eller gör du dina egna?

Hur mycket kostar stjärntyget i norge?



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack så hemskt mycket Emma:-)

Är ju helt nybörjare men men man lär sig eftervart. Kostade 99:-/metern, men jag köpte bara 1/2 meter, behövs ju inte så mycket tyg till sessan. Än så länge iaf:-)



Har du bytt lösen på bloggen? Om du vill får du gärna skicka det i ett mail på facebook eller nått:-)



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är själv också nybörjare, men det är ju alla nån gång så... :-)

Här kostar det där tyget 150kr/m...

Har precis lagt in en beställning på tyger, man blir ju ruinerad ju, men det finns så mycket fint att man måste beställa flera :-)



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45

URL: http://http:/emalee.blogg.se
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Du ser ju att du kan. Det blev ju jättebra. Håller tummarna att Sarah blir bra till måndag. Victor har varit här på eftermiddagen. Kram på er.



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45
Postat av: Jenny H

weee den 12 mars kommer jag till bergen, så kul att vi bestämt det, ska boka snart! längtar! kraam



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45
Postat av: mormor stina

Va fint det blev med nya hyllan - praktiskt med lådor. Kläderna är också jättefina och fleeceklänningen är jättesöt. Ser att du lyckades få henne att prova trots att det inte alltid är så kul. Det är ju inte alla som är som dig Johanna, men det är bäst att hon vänjer sig... ha det gott och många kramar till er alla



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45
Postat av: farmor Pia

Så fina kläder, du är jätteduktig Johanna. Hyllan med korgar blev också jättefint, skulle behöva dina råd när vi nu ska göra om grovköket....Kram till er alla, vi håller tummarna att ni håller er friska.



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hälsning från Arne att du varit jätteduktig. Om du skall ha ett band sytt i halsen måste det vara en snedremsa, en sådan töjer sig. Ett vanligt band blir för stelt.



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45
Postat av: Pernilla

gud vad duktig du är! jättefina saker du sytt :) och du, stora och mycket mönster är det enda rätta! det kommer du också förstå snart :P



haha, du kanske ska köpa en leksaksmobil till sarah att leka med? eller det kanske inte är lika roligt som att leka med mammas? ja, vi hade tänkt komma och hälsa på samtidigt! jag ska kolla upp hur det är med jobb och så bara, men om jag kan komma så bokar jag buss- & tågbiljetter på onsdag! träffa dig? det skiter väl jag i, jag ska leka med sarah :P neeej, jag skojar bara, jag ska leka med er båda två! (jenny får stå vid spisen) jag hoppas det blir av, det vore så himla roligt! kraam!



Skrivet: 2010-01-23 Tid: 20:14:45

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0