Onsdag.

Dagarna går ju så rasande fort. Tänkte att jag skulle ett inlägg i helgen, men det blev inte och vips så är det redan onsdag. Blir en lite kortare "jobbvecka" för mig denna vecka, då jag ska på kurs på fredag. Det längtar jag till, är ett kurs som heter: Språkstimulering för de minsta, ska vara på ett av hotellen nere i stan och håller på hela dagen och vi får mat och allt. Ska bli riktigt roligt att göra något "annat" en dag:-)

Annars är väl det mesta helt som vanligt här. Jag känner mig bara så otroligt trött, och sliten och dessutom känns Sarah så otroligt "krävande" för tiden. Hon har verkligen kommit underfund med att hon har en egen vilja och att man kan välja om man vill göra en sak eller inte. Hon vill ingenting. vill inte klä på sig, inte äta, inte borsta tänderna, inte ta sin medicin och ja så fortsätter det. Men det är bara med mig som hon är så. I barnehagen får jag bara "skyt" över henne, att hon är så snäll och glad heela tiden och så "välvillig" till allt. Men jag märker att så fort jag är i närheten och hon ser mig bli hon så gnällig. Jaja, det är väl en period som jag hoppas går över. Men är ganska jobbigt när man först har 15 barn hela dagen som ibland skriker och gnäller och så kommer man hem och det fortsätter. det tar liksom aldrig slut. Känns som om jag inte har någon energi över. Men men det blir väl bättre det med.


Här är det senaste jag har sytt till Sarah:

          

          

          

          

Nya byxor. Dom blev väl ok, men känner mig inte helt nöjd. Var jättesvårt att få till kanten runtom vid hals/armar. Övning ger färdighet. Monika har anmält sig på en sykurs till att sy barnkläder och frågat om jag vill vara med. Jag VILL inget hellre, men tyvärr vill inte plånboken detsamma. Kostar 900:- Men ÅH vad jag önskar att jag kunde gå på den...

Här kommer lite mer bilder på prinsessan:

          
                                       Från kvällens bad.

         
Sarah älskar att "klä ut sig", med det menas att ta våra skor, väskor, mössar och annat och ta på sig:-)

        

        
Att vara ute aoch leka är bäst! Igår gick Sarah till och med (nästan) hela vägen hem från barnehagen. Lite farligt dock med bilar och en Sarah som inte alltid går som man vill och vägrar totalt att "hålla hand".

        
                                     Hallå allesamman!

          
                                          - Se på mig!

         

         

        

        

        
                En väldigt vanlig Sarah position: Läsande en bok.

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det svårt med kantbanden. Jag blir galen på det :-)

Nu ska jag försöka mig på en annan sak nästa gång som jag ska sy ett par sånna där byxor, men om det kommer att funka eller ej får vi se :-)



Vad söt hon är Sarah och hon har blivit så stor!!



Skrivet: 2010-02-10 Tid: 21:21:41

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hon har väl kommit i den första trotsåldern. Övning ger färdighet i fråga om att sy, du är redan så duktig. Just nu är det -20 här.I går var vi och firade Eric på födelsedagen.



Skrivet: 2010-02-10 Tid: 21:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0