Jobb, sjukdom och besök!

Ja då har man väl så smått börjat kommit in i vardagen igen. Började jobba i måndags men var inte helt frisk. Haft jätteont i huvud, hals, öron och varit TOK förkyld så jag åkte till legevakten på kvällen. Där visade det sig att jag både hade bihåleinflamation och inflamation i bronkierna, bronkitt. Har i alla fall fått 2 olika mediciner som jag tar nu och tycker att det hjälper. Var hemma igår för jag var (och är fortfarande) helt utsliten och färdig i hela kroppen. Idag var jag på jobbet igen, men skulle nog egentligen varit hemma. Men vi har så många nya barna som ska börja och få folk på jobb så det är viktigt att jag är där. Är i alla fall jätteroligt med massa nya barn och så små dom är, dom minsta har ju precis fyllt 1 år bara:-) Nu är ju Sarah en av de äldsta på avdelningen, sjukt att tänka och ändå sjukare är att hon nästa år ska börja på STOR avdelning. GUD vad tiden går... Dessutom är det lite omrullering bland vuxna och jag ska jobba med 3 nya som jag inte jobbat med tidigare - spännande :-D

Igår kväll så hade vi besök av Ingrid Anne och Victor och Isabell. Dom var i bergen på en lite minisemester och passade samtidigt på att besöka oss. JÄTTE JÄTTEKUL att träffas igen, allt för länge sedan sist och dom har varit saknade! Sarah fick en jättefin docka av Ingrid Anne med familj och en jättefin vagga till den av Elbjørg och Hans (IA föräldrar).

         
              Glömde helt av kameran. Men här är i alla fall en bild på Victor och 
              Sarah innan det var dags för Sarah att krypa till sängs. Victor har
              blivit SÅ stor:-) Hela 10 år fyller han nästa månad. Tänk för exakt 5
              år sedan så träffade jag dom för första gången då jag flyttade till dom
              på Orre för att vara au-pair. Så jag firar 5 år i Norge i år:-)

         
                                           Fina presenter:-) 



I helgen så flyttade vi in alla Sarahs leksaker som har varit i vardagsrummet. Stora hyllan och allting in på hennes rum. Tänker att hon är stor nog till att ha alla saker där inne nu. Hon var väldigt fundersam efter hon hade sovit middag och kom in igen och såg att alla leksakerna var där, och började flytta ut alla saker igen:-) Men nu har det gått en stund och tror att hon vant sig mer och mer så det blir nog bra. Dessutom slipper vi simma i alla saker här ute:-)

          
                Lite småstökigt och inta alla saker på plats. Men blir nog bra, bara
                så svårt att möblera på ett ganska så litet rum. Men men det blir nog bra:-)
                Nästa prosjekt ska bli att byta ut spälsängen mot en liten barnsäng istället.
                Så att hon själv kan gå i och ur. Har sett det finns fina på Ikea.

         
                                         Det finaste vi har <3

         

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hoppas att du inte gått och jobbat för tidigt så att det tar om. Så fint rummet blev åt Sarah. Kram till er alla.



Skrivet: 2010-08-04 Tid: 22:17:12
Postat av: mormor stina

fint rum, fina presenter och fin tjej!



Skrivet: 2010-08-04 Tid: 22:17:12
Postat av: farmor Pia

Tråkigt med din førkylning, hoppas det blir bættre med medicinen snart. Så fint rummet blev. Åh Sarah ær så gullig, længtar efter er igen nu



Skrivet: 2010-08-04 Tid: 22:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0