Söndag.

Jag vet, jag vet. Det var jättelängesen jag skrev, men veckorna bara rullar på förstår verkligen inte vart den tar vägen??

Förra veckan och helgen hade vi kanonfint, varmt vårväder. Men det tycks den här helgen vara bokstavligt blåst bort. Det har blåst iskalla vindar och idag har vi både hunnit haft snö, hagel, sol och regn ;-) Men det är ljusare om kvällarna och våren är verkligen på gång. ÄNTLIGEN!

Annars så har jag varit jätteorolig för att jag inte ska kunna flyga hem till Sverige (om exakt 3 veckor idag), p.g.a flygstoppet. Men hörde på nyheterna nu att dom nog så smått kommer kunna öppna igen för viss trafik. Skönt, för jag LÄNGTAR jättemycket efter er alla!

Vi har haft en skön helg här. Igår hade vi besök av Chrille, Camilla, Filip, Thomas och Snappe. Det vankades sm final i innebandy på tv 4. Och Sarah fick leka med Filip som precis blivit 1 år! (Igen, HJÄLP vad tiden går...)
Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag har sytt lite efter ett tags uppehåll. Vi har varit ute och lekt och på eftermiddagen var vi uppe hos Amalie. Gjorde egna snitzlar idag så som Pia lärde mig, blev kanongott.
Hur har eran helg varit?

       
         Sarah har fått en favoritplats när hon ska äta mellanmål. Vid soffbordet 
         och på hennes lilla vita stol:-)

       

       

       
Här är nytt jag sytt sen sist:

       
                                            Mössa.

       
              Tunika i vita aptyget. Denna modell har redan blivit en favorit.

       
                                      Mörkbruna tights.

       

       
                                Sarah blev så fin.

       
                       Persikofärgad tunika i velour, och "blomsterband" nedtill.

       

       
           Tights i det turkos/gröna aptyget, den här gången med mudd nedtill.
            Matchande scarf till.

       
                     Provar Amailes sin cykel.

      
                              Får lite hjälp av Amalie.

      
                                På tur med vagnen.

      
            Sarah har själv lagt sig tillrätta i soffan. Med dockans täcke som kudde
            och soffkudden som täcke ;-)

      
            Lördagsmys med en egen liten skål med ostkrokar. (På sin kära stol
            såklart) :-)

      
           Sarah blev jätteglad när hon fick en liten minichocklad och satte sig
           i tidningskorgen och mumsade :-)

     
                          Sarah och kompisen Filip.

      
        Vet att jag sagt det förut men säger det igen. Sarah fullkomligt älskar 
        kläder och skor (speciellt ytterkläder) och tar gärna dom på sig själv 
        inne. Här har hon först tagit på sig raggsockor, stövlar och så jackan,
        bak och fram :-)


God natt!
  

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Härligt med ny uppdatering tycker jag såklart, men förstår å andra sidan att tiden inte räcker till. Hinner ju inte uppgradera min egen blogg; men idag ska jag göra ett försök. Å andra sidan har man inte så mycket intressant att skriva om....som du har. Men men ska försöka visa lite vårtecken från Skåne på bloggen under dagen. Säger det igen....så fina kläder, jättemysiga. Jag är så glad att du utnyttjar din symaskin så mycket. Kul att snitzlarna blev goda också. Kram till er.



Skrivet: 2010-04-18 Tid: 22:57:48
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Här har varit blåsigt och kallt i helgen, men ingen snö som tur är, men det kommer nog. Det är så härlig foton på Sarah och på kläderna du syr, som jag sagt förut det blir så fint det du syr. Jag håller tummarna att det snart går att flyga igen.

Idag har vi varit i Grycksbo och spelat boule.



Skrivet: 2010-04-18 Tid: 22:57:48
Postat av: Jenny H

johanna, jag har köpt en ny mobil så kan du messa mig ditt nummer är du snäll (har mitt vanliga nummer kvar) kraam!



Skrivet: 2010-04-18 Tid: 22:57:48
Postat av: desireé

alltså sarah är verkligen världens sötaste tjej! precis som mor sin ;)



Skrivet: 2010-04-18 Tid: 22:57:48
Postat av: mormor stina

Snart är det dags för världens sötaste tjejer att komma hit till oss, men tyvärr är det ett askmoln som inte ger sig... Vi får hoppas att det är ok i luften den 9/5 för då kommer jag till Arlanda och möter upp!



Skrivet: 2010-04-18 Tid: 22:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0