Sjuk igen.

Det känns som om man aldrig blir helt frisk. Var ju bara 3 veckor sedan jag fick pencillin för lunge och bihåleinflammation. I torsdags började jag få ont i hals och örer igen och jag mår inte alls bra. Hostar, känner mig helt orkeslös och har ont i huvudet och jag har knappt någon röst. BLÄ!

Kan börja att berätta om gårdagen. Då var jag med de minsta från vår avdelning i barnehagen + Sarah och de andra minsta barnen på hennes avdelning iväg till Ablegöye lekesenter. Det var verkligen helt kanon, här är en bild: 

   

Det var massa olika gångar och labyrintyer man kunde gå med bollrum, rutschbanor. 2 våningar högt och allt var helt "säkrat". Fanns även några mindre "karuseller". Visste inte om att detta fanns, men det kommer säkerligen bli flera turer hit med Sarah för hon älskade det!

  

  

  


Vår dag idag började strax efter kl 06.00 imorse då Sarah vaknade och Andreas reste till Stavanger. Kände mig verkligen heelt kass imorse, men somnade på soffan i 8 tiden och det gjorde Sarah också, fast på golvet:-) När jag vaknade till efter att slumrat till en stund så hittar jag henne så här:

  
Hon hade gått och hämtat sin napp och goseko som låg i sängen och lagt sig på en av soffkuddarna som låg på golvet och somnat hon med - det var så sött!
Kände mig i alla fall liite piggare efter den lilla blunden och vi bestämde oss för att ta en tur ned på lagunen och fixa några saker och därefter ta bussen till Nesstun och gå till legevakten (doktorn).
På lagunen var det första vi gjorde att träffa på Torunn och Mia. Torunn är en av Sarahs "fröknar" i barnehagen och Mia är en barnehagekompis till Sarah och som Torunn passade idag. Så vi följde med dom och fikade och pratade - riktigt kul!

                                        

Sen var det dags att ta bussen och åka till doktorn. Jag visste ju att det brukar vara lång väntan, men herregud idag tog priset. Fick vänta i 3!!! timmar innan det blev min tur. 3 timmar med massa männinskor i trångt utrymme och där hälften hade munnskydd på sig pg.g.a av svineinfluensan. Kan ju säga att man inte kände sig friskare efter att ha varit där. I alla fall så visade det inget speciellt högt på sänkan. Hade alltså ingen infektion, men virus, för jag var jätteirreterad och "tjock" och sår i halsen. Men inget pencillin mot det, utan bara att gå hem igen 350:- fattigare. För ingenting. 3 timmars bortkastad tid.
Doktorn lyssnade även på Sarah angående hennes host (som är värre igen). Hon har ju hostat i 3 månader nu och det är f*n i mig inte normalt, men ingen doktor vill ju lyssna känns det som. Nej da allt bara låter fint. Men nu är det första jag ska göra på måndag, ringa till min fastlege och be om en timme och då ska jag banka händerna i bordet och beordra om att få bli vidaresänt till någon som är mer specialicerad. För detta orkar vi inte längre, ingen av oss.

Är det inte meningen att man ska vila upp sig under helgen. Jag känner mig ännu mer slut nu än annars. Ska bli skönt att Andreas kommer hem imorgon. Och nu är det banne mig min tur att åka bort 2 helger på rad (drömma går ju) :-) För det känns jobbigt att vara ensam och sjuk och jag saknar er FAMILJEN helt enormt!
Varför ska det vara så långt????

         
                                         GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Jenny H

men åh stackars er!!!! håller mina tummar för att ni ska bli friska och att det håller i sig denna gång! kram <3



Skrivet: 2009-10-31 Tid: 22:45:52
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag säger som du varför så långt bort. Hoppas att ni snart blir bra. Arne och jag var och fick en spruta mot svininfluensan i fredags.



Skrivet: 2009-10-31 Tid: 22:45:52
Postat av: farmor Pia

Usch din stackare, hoppas att du blir bra snart igen och att du får Sarah ordentligt undersökt. Kanske ska jag fylla väskan med vitamintabletter....när jag kommer på besök. Leklandet ser ju härligt ut och Sarah ser verkligen ut att trivas där. Kram på er.



Skrivet: 2009-10-31 Tid: 22:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0