Måndag.

Då var ännu en ny vecka igångkickad. Är trött idag riktigt trött. När ska vi få sova om nätterna igen?

Efter en slitsam natt med Sarh igen var det imorse dags för att gå på jobb igen. Måste bara säga en sak. Inte en enda dag sen jag började i barnehagen har jag känt att "nee jag vill inte gå på jobb idag". Inte en dag. (Det kände jag varje dag med de andra jobben jag har haft.) Har aldrig trivts så bra med ett jobb eller med arbetskollegar som jag gör nu, så har verkligen hittat "rätt". 
Idag var vi iväg hela dagen med 9 barn på konsert nere i stan i Grieghallen, jättekul men även slitsamt. Slutade vid 16 idag och vid halv 5 kom Amalie som vi skulle passa ikväll. Sarah blev superglad och det har gått jättefint. Vi lekte, var ute, gick och handlade och sen var det dags för gröt och läggning för båda två. Här märkte jag att det är lite jobb med att ha två så små barn. Så en fick först gröt och då fick den andra sitta i min famn och sedan bytte jag. Efter 7 började båda två bli jättetrötta och Amaile slocknade som en sten i Sarahs vagn. Sarah däremot stretade emot och gnällde och gnällde inifrån hennes rum och ville inte alls sova (fast hon var stuptrött.) Till slut somnade även hon och nu är också Amalie hämtad. Vi har haft en jättefin kväll och det är jättebra att ha så underbara grannar/vänner. Nästa gång så kanske jag och Sarah skulle kunna ha Sarah hos dom en kväll. Det vore ju helt topp om vi äntligen kunde få någon som barnvakt.

Nej nu ska jag gå och lägga mig och be till Gud att vi får lite mer sammanhängande sömn inatt:-)
Imorgon är det dags för fotografering i barnehagen - spännande :-)

  
                                  I vagnen.

   
                                 Trötta tjejer.

     

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Dom är så söta flickorna. Vad härligt att du trivs med ditt jobb då mår man alltid bättre när man känner det så.



Skrivet: 2009-10-19 Tid: 21:53:41
Postat av: Jenny H

vilka söta flickor! idag var det dimma när jag vaknade kl 8 och nu är klockan snart 16 och dimman har fortfarande inte gett med sig, den stannar nog resten av dagen! Idag har jag sökt lite olika jobb i Uppsala, blir flytt i januari som jag sa till dig igår! kram kram



Skrivet: 2009-10-19 Tid: 21:53:41
Postat av: mormor stina

Har de bytt smock med varandra?



Skrivet: 2009-10-19 Tid: 21:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0