Onsdag.

Sitter här och ser på semestersvenskar på fyran och herregud vad jag önskar jag fick resa till Thailand! Tänk sol, värme... Ahhh, vad härligt det skulle vara. Här har vi haft både ösregn, blåst, snö, åska och ungefär i 1 minut tittade solen fram idag.... Pissväder med andra ord, så vi har bara varit hemma idag, är så tråkigt att inte ens kunna ge sig ut och gå en tur, men är ingen som helst vits med detta väder då Sarah ändå skulle behövt ligga nedbäddad i vagnen med ett svart regnöverdrag och inte kunna se nått ut. Så nej, vi struntade i det och stannade inne, så dagen har känts lite lång idag. Men vi har haft det mysigt och lekt och sjungit:-) 

Så har jag passat på att laga lite barnmat till Sarah idag. Vi har kört med bara gröt nu här ett tag eftersom hon inte tyckt att "mat" varit särskillt gott. När vi var hemma i Sverige över julen däremot åt hon burkmat, men finns så mycket mer godare varianter där för barn från 4 mån. Hon älskade den med potatis och majs. Här i Norge finns inte det, här finns det bara grönsakspuré och potatispuré för barn från 4 mån.... Alltså inte så mycket att välja på. Så idag har jag kokat potatis, morot och majs och gjort pureér av det så imorgon ska vi börja på igen och ge lite smakportioner med mat. Tänkte jag skulle göra lite av blomkål och brockoli och prova det också. Använde mig av stavmixern för att göra puréerna och det fungerar helt super. Enda nackdelen är att varje gång jag använder stavmixern så börjar Sarah gallskrika, hon bara vrålar rätt ut. Det gör hon aldrig annars, men just när jag använder den så blir det ett liv utan dess like. Förstår inte varför, det låter ju knappt, bara lite brummljud, men hon blir helt otröstlig. Så jag fick slå på tv:en och sätta på dinsney chanal på hög volym så fick hon sitta i sin matstol och se på det medan jag fick mixa ifred. Tycker bara att det är så konstigt att hon blir så rädd av det ljudet, hon reagerar ju inte på andra höga ljud på samma sätt, men måste vara nått extra läskigt ljud av en stavmixer?!

Idag har jag bara ammat Sarah en gång (på morgonen), är nu andra dagen irad som det bara blivit en gång. Men det är något Sarah valt själv, hon vill helt enkelt inte ha fast jag erbjuder henne många gånger per dag. Känns lite tråkigt på ett sätt... Så nu får hon gröt 2 ggr per dag plus ersättning, det är därför vi måste börja på igen med mera "mat". Finns ju knasigt nog inte välling här i Norge (är tydligen ett svenskt påfund), för det hade jag ju tänkt börja med nu när hon är 6 månader. Så om någon därhemma i Sverige skulle vilja skicka ett lass med välling vore det snällt:-)

Nej nu ska jag hänga upp en tvätt och ta fram lite gott och äta. Har gjort en sats med "kalla det vad du vill bollar", med det menar jag negerbollar. Tänkte först skriva chokladbollar, men varför?? Menar ju inget som helst ont med att säga negerbollar, men jag har alltid kallat dom det, och det tänker jag fortsätta göra.

Måste också säga att det är jätteroligt att ni är så många som kommenterat inläggen nu i det sista. Fortsätt med det, är såå skoj ;-) Ha en fin kväll vidare!

                        
            Råvaror....                         .....som blev till puréer                Sarah sitter i sin matstol 
                                                                                                               och skattar, leker, enda 
                                                                                                               tills mamma tar fram mixern...


                                                         
                                                     "Kalla det vad du vill bollar" :-D

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu blir jag glad när du börjat sjunga igen !!!!!skickade en låt till dig med thinn lizzyhoppas du ck den!!?? du jag ch datorer!!!!!!!!



Skrivet: 2009-01-21 Tid: 20:58:36
Postat av: Emma

Thailand lät verkligen inte dumt. Det är min drömresa... Måste bara börja spara först :-)

Nu är det bestämt i alla fall att vi inte kommer till Bergen, inte just nu i alla fall... Men förhoppningsvis lite närmare sommaren. Det lockar faktiskt inte så där supermycket med erat väder. Har rätt så mycket att göra med det varför vi inte kommer, men beror förstås på annat också.



För står inte att inte Norge också har välling. Det är ju bara så underbart... Och barnen älskar ju det också. :-)



Skrivet: 2009-01-21 Tid: 20:58:36

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oi, så flink du er! Må få oppskriften av deg, Christian elsker sånne boller. Han har forresten et eget navn på de, men det egner seg ikke å skrive her ;)



Skrivet: 2009-01-21 Tid: 20:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0