GRATTIS PÅ HALVÅRSDAGEN ÄLSKADE UNGE <3

Äntligen kunde jag få sätta mig och skriva lite här, datorn har nämligen varit ockuperad hela kvällen så...


             

Idag blev alltså Sarah 6 månader, tänk bara ett halvt år till och hon fyller 1!!! Det är sjukt alltså vad tiden går fort. Det är konstigt, på ett sätt känns det som om det var igår hon föddes, men på ett annat sätt känns det som om hon alltid har funnits här hos oss. Mamma och pappa älskar dig hjärtat!

Idag tog jag och Sarah turen förbi barnehagen (dagis) som vi har sökt om att hon ska komma in på i 1:a hand. Tittade runt lite och pratade med han som är chef för barnehagen. Tyvärr ligger Sarah väldigt långt ner i kölistan för att få en plats, var över hundra som ansökt och dom tar bara in en liten del av det... Så som det såg ut nu så kommer hon inte in i 1:a uttagningen, men är ju alltid folk som tackar nej av olika grunder så vi får hoppas och se. Har sökt på 3 andra platser med, och hoppas att hon kommer in på något av ställena i alla fall. Eller hoppas, hon måste finns inget annat alternativ... Om inte mormor och morfar och farmor och farfar vill flytta hit till Bergen da, det skulle ju vara ett alternatviv med .-D

Sarah fick en ny pipmugg av mamma idag. Tycker det är så svårt det här med pipmuggar. Antingen så rinner vatnnet ut över hela ungen eller på dom som det är droppstopp på så förstår inte Sarah helt hur man ska göra. Så köpte den här med mjuk pip på apoteket idag, så får vi prova imorgon och se:-) En annan sak som jag har velat ha ett tag (för jag visste det fanns i Sverige i alla fall, har inte sett det här i Norge) är en liten nät påse med handtag som man kan läga fruktbitar i. Så kan Sarah suga på den utan att riskera att få några stora bitar i halsen, plus att det är väldigt bra om frukten är kall för då kyler den ner den kliande gommen:-) Och nej Sarah har inte fått några tänder än, även om vi trott att det varit på gång en längre tid. I allefall som helst idag när jag kom in på apoteket så var det första jag såg just en sån, så gissa om jag blev glad:-) Kan även tillägga att Sarah älskar den, helt perfekt:-)

                                                
                                         Nya saker.                                        Mmm :-)

    

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänkte börja med att säga GRATTIS Sarah!!!



Vad jobbigt det måste vara att inte veta nåt om dagis, om vart hon får. Och WOW...så många i kö!!! Då måste det vara ett bra dagis. Är det gångavstånd?



Vilken cool grej, fruktpåsen. En sån har jag varken hört talas om eller sett förr... :-) En sån ska mitt nästa barn få (om jag får fler barn förstås) :-D



Det där pipmuggsproblemet känner jag igen...







Skrivet: 2009-01-26 Tid: 23:52:12

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: mormor Stina

Grattiskramar från oss i Sågmyra



Skrivet: 2009-01-26 Tid: 23:52:12
Postat av: Malina

Grattis Sarah!!



kramar



Skrivet: 2009-01-26 Tid: 23:52:12
Postat av: Jenny H

grattis till sarah!



Skrivet: 2009-01-26 Tid: 23:52:12
Postat av: farmor Pia o farfar Bengt

Grattis från oss i Tomelilla



Skrivet: 2009-01-26 Tid: 23:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0