Babysång:-)

Imorse vaknade vi kl 7, efter att försökt ge Sarah mat en lång stund (hon ratar brösten för tiden), gav jag upp och Sarah fick ligga kvar med pappa i sängen medan jag gick för att duscha. Vi skulle nämligen möta Birte kl halv tio för att sen gå och möta Nina och gå gemensamt ner på Babysången som startade idag. Så jag tyckte jag var ute i riktig god tid, men 2 timmar är ingenting när man har en bebis som som inte vill ha mat, man ska klä på både sig själv och Sarah, byta blöja, försäka ge Sarah mat igen, byta en blöja till och försöka få i mig nått ätbart själv. Det sista fick jag strunta i för tiden räckte ändå inte till och hon var närmare 9.40 innan vi hade kommit oss ut ur huset och låst dörren, alltså 10 min senare än vi hade avtalt. Sarah var då jättegrinig eftersom hon varit vaken i nästan 3 timmar och vanligtvis så brukar hon sova en liten stund 2 timmar efter det hon vaknat på morgonen. Men iväg kom vi i alla fall, tävärr han hon bara sova i 10 min eftersom babysången började kl 10. Men hon var glad som vanligt ändå (lite trött kanske), men blev ännu gladare när vi började sjunga och göra rörelser, så babysången var en hit:-) Efteråt fick vi lite fika och satt och pratade en stund.
När det var slut och vi skulle gå så bestämde jag, Birte och Nina att vi skulle gå en tur ner till Nesttun (och äta lite mer :-D ), och efter ett par timmar och mycket prat senare så gick vi vidare från Nesttun och hem. Så vi har fått oss riktigt med motion idag, både jag och Sarah var helt slut när vi kom hem nu på eftermiddagen så vi låg i sängen i säkert 45 min och bara myste lekte och hör och häpna hon ville ha mat, båda brösten dessutom:-)
Så vi har verkligen haft en kanondag idag, just nu sover hon den sista lilla vilan innan natten och jag har passat på att plocka ihop lite här hemma. Men kände nu när jag satt mig ner hur trött jag är. Så ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt!!

                                                           
             Nina, Birte, Sarah, Alva oh Amalie i vagnarna och såklart jag bakom kameran :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0