Två små risgryn.

ÄNTLIGEN! Har i många månder nu trott att det ska komma upp tänder i Sarahs mun, har har ju dreglat floder och biter på absolut allt. Och i dag äntligen såg jag att det kommit upp två små risgryn i undre käken längst fram:-) Försökte att jag skulle ta ett kort, men ungen kniper ju bara ihop munnen och har tungan i vägen och vägrar att visa mamma ;-) Så är ju inte så konstigt att hon varit lite och är lite extra gnällig just nu, eftersom det kliar så mycket i munnen.
                          
                                                      Det finaste som finns, älskar dig <3


 Tänkte visa lite vad för pyssel jag har haft för mig i helgen. Har som jag tidigare skrivit tittat väldigt mycket på styleroom.se, och där fick jag idéen. Väldigt många som har väggord på vägarna och jag föll pladask för det och tycker det är så fint. Tyvärr är det svindyrt att beställa, så jag tog kniven i egna händer och satte igång:-) Kostar allt från ett par hundra till tusen kronor (jättedyrt alltså), så pysselfingrarna började klia och jag satte igång. Kan tillägga att det tog ganska många timmar att skära ut allt:-)

Bilderna är klickbara, bara så ni vet


                                            
Detta använde jag mig av.          Denna kostar 1200:- att köpa,       Denna satt jag i hallen, 
                                                          för mig blev det gratis:-)                  brevid spegeln.


                               
Denna sitter också i hallen.           Denna sitter ovanför våran säng.   Denna sitter ovanför tv:en
                                                                 
                                                                
                                                Denna sitter i Sarahs rum ovanför skötbordet.

Vad tycker ni? Själv är jag kanon nöjd, lite småskavanker men men har ju gjort det själv:-)


Har också hunnit med och baka "skoleboller" idag. Dom tog vi med oss och besökte grannarna nu på kvällen, det var mysigt det:-)

                            
Norska skoleboller.                        Sarah och Amalie.                       Sarah och Fredrik.


Nu ska jag gå och hänga en tvätt och sen ska jag slänga mig i soffan:-) Längtar till Andreas kommer hem, men än dröjer det några timmar :-(
 

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Vad duktig du har varit. Det lönar sig att göra saker själv. Väldiga bullar, är det istället för semlor? Kram.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: Johanna

Nej är inte som semlor. Det är bara vanlig vetedeg som man klickar en klick med vaniljekräm i mitten och sen har på glasyr och strör över kokos, jättegott:-)



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Marit

Super fina väggord, hur gjorde du skrev du ut dem direkt på det svarta pappret och sen skärde du ut? Hur fäste du dem på väggen med lim, dubbelhäftande tejp? Håller med att dem är jätte dyra.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: Jenny

riktigt fint på väggen :)



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tusen tack, blev ganska nöjd själv faktiskt:-) Jag skrev ut mallar, alltså bokstäver från datorn sen satte jag det ovanpå svart papp och så skärde jag ut med kniv. Ganska så pilligt och det tog lång tid, men som sagt myyycket billigare än att köpa:-) Fäste det på vägen med häftmassa.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad duktig du är!! Har du bara använt dig av vanliga scrap papper eller?



Funderar också på att göra nån sån där, men har inte riktigt klurat ut VAD jag ska skriva :-) Får nog fundera vidare...



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Jättefint Johanna. Du hinner med massor ju, inte konstigt att du blir trött.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: Johanna

Tack:-) Det där höll jag på med på kvällen när Sarah hade somnat, och ja det blev ganska så sent ja:-) Men måste ha saker att göra, blir så rastlös annars.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Jenny H

superfint ju! Du är så otroligt duktig johanna, saknar dej! kraam



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: Tims mamma

Å jätte fina väggord, och bullarna såg inte helt fel ut heller!=)



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://skrutten.blogg.se/
Postat av: Linda

Men vad fint! Är det sån film med klister på baksidan? Verkligen jättefint. Och bullarna såg också mumsiga ut, hunnit med det också?.../Linda



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://ettheltnyttliv.blogspot.com/
Postat av: Elin Calles

Hej Johanna!

Vilka fina väggord du gjort:) Har själv tryckt väggord med färg på väggarna här hemma, men inte blivit så nöjd med dem. :/ Ska nu imorgon iväg och köpa papper och testa ditt sätt istället.



Supersöt dotter du har:)

Kram E



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://www.metrobloggen.se/elincalles
Postat av: mormor stina

Andreas är säkert glad för att du valde häftmassa och inte tejp som vanligt...

Roligt att Sarah fått tänder och tur för dig att du inte ammar så mycket nu.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: mormor stina

Andreas är säkert glad för att du valde häftmassa och inte tejp som vanligt...

Roligt att Sarah fått tänder och tur för dig att du inte ammar så mycket nu.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18
Postat av: Johanna

Mamma: Haha skrattar när jag läser om tejpen. Men ett och annat måste väl till slut ha gått in efter att jag kört med min tejp på allting i alla år.



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Nina

Duktig du är! :) Men hur fäste du dem på väggen?

För övrigt så är eran dotter en riktig söting :)



Skrivet: 2009-02-22 Tid: 22:13:18

URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0