Snö, snö, snö!

Det är helt otroligt vad det har snöat här. Riktigt kaos.
Igår körde jag iväg Andreas som skulle på julfest med sitt gamla innebandylag och meningen var att jag skulle hämta han igen på natten. Men vädret var helt sjukt. När jag hade lämnat han i Ystad och skulle köra tillbaka hem hit igen så fick jag köra i 30-40 km i timmen och bara ha halvljus på för jag såg inte ett skit av all snö. Vägen var urkasst plogat och det stormade med snö. Så i halv 12 tiden ringde Pia mig (hon och några kompisar var på väg hem från Malmö efter att ha sett Peter Jöback) och sa att jag inte fick lov och köra och att de hämtade upp Andreas på vägen. Och tur var det för dom har bett oss hålla oss hemma på radion ända fram till eftermiddagen idag. Och jag hade aldrig klarat av att köra själv mitt i natten i det vädret.

Idag har det fortsatt att snöa (har hållt på ända sedan vi kom i fredags.) Men nu har det faktiskt slutat.
Vi hade en lugn förmiddag har idag med god frukost och bara slappade av och lekte.
På eftermiddagen har vi varit och hälsat på Andreas farmor Inger och vi fick Andraes favorit hemlagade köttbullar :-)
Jättekul att träffa henne igen och vi hade en mysig eftermiddag.

     
                        Andreas med sina två prinsessor.

     
                         Sarah i klänningen jag har sytt.

     
                             Med fasters gamla barnvagn. 

     
               Vi var uppe på vinden och hittade på en tågbana....

     
                                 ... och ett piano.

     

                           Sarah och Nattis igår ute i snön.

     

     
                        Se så mycket dte hänt på en natt.

      
                 Jag körde bilen igår kväll, imorse såg den ut såhär.

      
             Pia ute i trädgården. Räcker till långt över knäna.
             Är säkert 50 - 60 cm snö här.

     
                        Sarah och Nattis med farmor och farfar.

    

                                   Hemma hos Inger.

   

Önskar er en riktigt god natt. Imorgon ska vi iväg till Ystad och försöka lösa detta med passte till sarah och handla lite julklappar. Vad ska ni göra?






Kommentarer
Postat av: mormor stina

Jag ska jobba som vanligt... Här är det betydligt mindre snö, men vi har det kallt istället. Nu på morgonen är det -15 och jag ska gå ut och sätta i motorvärmaren på bilen. Roligt för Sarah att upptäcka snö och vinter, eller? Vad tycker hon om snön? Du har i alla fall lyckats få på henne vantar ser jag...



Skrivet: 2009-12-20 Tid: 23:01:48
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Vi hörde på radion att det var snökaos i Skåne, skönt att du slapp ut och köra. Vad duktig du är att sy åt Sarah.



Skrivet: 2009-12-20 Tid: 23:01:48
Postat av: Anonym

farmor Kerstin vill ha kontakt med dig



Skrivet: 2009-12-20 Tid: 23:01:48
Postat av: Jenny H

hej där! ja här är det kallt och vinter men knappast lika mycket snö som ni har! igår jobbade jag 5 timmar på må bättre och 10 timmar på bion så idag blev det en välbehövlig sovmorgon! Jag och simon ska strax äta lunch på stan tänkte vi innan jag börjar jobba. God Jul! <3



Skrivet: 2009-12-20 Tid: 23:01:48
Postat av: sandra

Vilkas härliga vinter bilder. Va duktig du va på att sy. Klänningen va ju jätte snygg.



Ha det super och God Jul!!!



Skrivet: 2009-12-20 Tid: 23:01:48

URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0