Julkalender.

Idag är då den första dagen på den bästa månaden på hela året - december :-) Och bara 5 dagar kvar tills jag fyller år. På tal om det så om någon känner att dom har ett väldigt behov för att ge mig någonting så önskar jag mig nya gummistövlar och en hårklipp (är i stooort behov av båda) :-)

Igår kväll satt jag och sydde en julkalender till Sarah, blev riktigt nöjd (färgerna är inte helt rättvisa på bilden.)

     

     
                     Med paket på. (Måste dock införskaffa mig några fler småting.)

     
                                 I dagens paket låg det...

    
         En litenmagnet tavla med tillhörande penna och som man sen drar och 
         så försvinner det. Perfekt till Sarah som har "dilla" på pennor och 
         att rita överallt ;-) 
                    

    


Det är inte bara barn som får julkalender. För när jag kom på jobbet i morse så hade en av "mina barn" på avdelningen (eller föräldrarna snarare) tagit med chokladkalender till oss 4 vuxna som jobbar på avd och skrivit ett fint kort. Jättefint gjort och en perfekt start på dagen.


Kommentarer
Postat av: mormor stina

Vill också ha en bebis att göra adventspaket åt... Fin kalender du har gjort och roligt att du för vidare traditioner. Känns inte lika spännande med jul när man inte har småbarn så passa på att njuta och gör den här tiden till speciell för vår lilla Sarah. Ha en bra vecka så hörs vi vidare framåt helgen.



Skrivet: 2009-12-01 Tid: 22:48:15
Postat av: farmor Pia

Sån fin kalender du gjort. Hade en i trä när Andreas var liten. Sedan blev det en stor skål med 72!!! paket. Håller med mormor om att passa på och njut. Julen är inte sig lik utan småbarn. Jag är dock glad att iallafall få njuta av barnbarn och er i jul. Åh vad jag längtar.



Skrivet: 2009-12-01 Tid: 22:48:15
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Lyckliga Pia som får träffa er i jul. Hoppas du får en bra födelsedag. Krama Sarah från mig.



Skrivet: 2009-12-01 Tid: 22:48:15
Postat av: Agneta o Åke i Hammenhög

Hej! Visar hur man ska skriva i loggen. Hoppas nu dom klarar detta nästa gång, för dom är inne och kollar om du har skrivit Johanna nästan dagligen.

Grattis på födelsedagen Johanna. Ni är välkomna lille julafton kl 18. Agneta o Åke genom Pia



Skrivet: 2009-12-01 Tid: 22:48:15
Postat av: Camilla E Lindström

Hej,



Snubblade in på din blogg nu ikväll, va fin den är.



Hoppas att du haft en mysig andra advent.



Mvh Camilla, En mammas dagbok



Skrivet: 2009-12-01 Tid: 22:48:15

URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0