Sågmyra runt, på en halv dag:-)

Idag har solen strålat här så vad passade bättre än att ge sig ut på promenad? Vi började vår "runda" med att hälsa på hemma hos farmor och Arne. Där pratade, fikade och lekte vi, och så fick farmor laga mina byxor IGEN. (Tänk om jag hade en egen symaskin vad mycket man skulle kunna göra...) Tack för en mysig eftermiddag!

                                           
                          Sarah och mamma.                            Jag och farmor.

Sarah somnade i vagnen och farmor följde oss en bit på vägen. Vi gick sen vidare upp till Prosgårdarna och gick in till farfar för att se hur det var med han och för att Sarah hade vaknat och ville ha mat, så det passade ju bra:-) Vi tog oss en tur upp till Slätthagen för att se hur allt såg ut där också. På vägen ned mötte vi Tilda och Cornelia som inte alls var så små längre... Tyckte det var nyss dom var små och jag såg efter dom och nu går dom redan i 2:an. Vart tar tiden vägen? Är det bara jag själv som inte blir äldre? :-P Så vi följde med dom hem och pratade med Pähr och Sonja också, kul det för det var länge sedan.

Sen var vi väl hemma igen vid halv 7 och det var åter kväll igen. Hjälp vad tiden går... Sarah har börjat totalvägra en del mat, det är som hon kommit på att hon faktiskt kan bestämma att det här vill jag ha och det här vill jag inte ha. Har varit en del problem med både flaskan och gröten, men hoppas det blir bättre snart. Hon drack i alla fall gladeligen flaskan nu på kvällen som Victor gav henne :-)

           


Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Låter som om det varit en riktigt skön dag i Dalarna. Här i Skåne har vi varmt och skönt upp mot 18 grader ska det bli idag. Tänkte cykla till jobbet i Ystad idag. Och göra säsongens första rabarberpaj för att muta min arbetskolleger i natt.

Kram



Skrivet: 2009-04-23 Tid: 21:39:27
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det är så roligt när ni kommer och hälsar på, tiden går alldeles för fort bara. Vi kommer att längta efter er när ni åker hem till Bergen.



Skrivet: 2009-04-23 Tid: 21:39:27
Postat av: Jenny H

oj vilken heldag! och massa fina bilder som vanligt! jag var till arlanda inatt och hämtade des och jes, kom hem kl 3 och gick upp till jobbet kl 6 så är lagom trött! jag kommer till sågmyra imorgon eller på söndag, förmodligen på söndag! har du några planer för helgen? kraam



Skrivet: 2009-04-23 Tid: 21:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0