Ut med det gamla - In med det nya - GOTT NYTT 2012 vänner!

Ja gott nytt år får jag önska er alla fast vi redan är 1 vecka in på det nya ¨ret. Vi har haft en jättefin jul och nyår. Sarah har varit hemma ända sedan den 22 december, men imorgon är det äntligen dags för förskolan igen:-) Välbehövligt för oss alla kan jag säga. Jag märker att hon börjar sakna alla sina vänner och jag själv hade missräknat lite med skolan och jag skulle ha behövt jobbat med den hela förra veckan, men då jag hade Sarah här hemma har det inte blivit så mycket gjort. Vi har i all fall haft mysiga dagar och det är det viktigaste, vi har varit ute en hel del, åkt spark, prövat skridskorna, skidorna och lekt i snön. Vi har varit i Leksand och badat, och det är egentligen 1: gången hon badar ordentligt på ett inomhusbad någon gång så det var spännande och något vi måste träna mycket mer på med tanke på att hon skall känna sig trygg. Och idag var vi på julgransplundring på NTO, något som Sarah älskade! Både massa dans och tomten som kom på besök:-)

Julafton firade vi här hemma hos mamma och pappa. Andreas kom på julaftonseftermiddagen och skulle egentligen bara stanna ett para dagar, men på grund av stormen som var så blev han ett para dagar till:-)
Allt som allt var vi 14 personer här på julafton så det var en jättefin dag med världens bästa tomte - TACK!!!
Juldagen var vi hem till farmor och fika´de och sen tycker jag dagarna bara har rullat iväg alltid någonting att göra:-) Och här är vi idag!

Jag har egentligen inte alls tagit så mycket kort för att vara mig, men jag bjuder på de jag har i alla fall:-)

Jag är säker på att detta komme bli ett spännande år jag/vi har framför oss, och i slutet av januari flyttar Andreas ÄNTLIGEN till Sverige och oss och vi kan återigen kunna börja leva som en "vanlig" familj igen - SÅ SKÖNT!

           
                                        Klär det "stora" granen.

           

           
                       När jag var liten fick jag och mina bröder alltid 1 paket
                       på morgonen. En mysig tradition jag tagit mig vidare 
                       med till Sarah. 

            
             
          

         
             Klockan 10 på julafton mötte jag och Sarah, Jenny, Perinlla och
             Desireé för en liten julfrukostfika på lagret. Mysigt att träffa de alla
             då det blir så sällan nu för tiden. Förut var det bara jag som INTE 
             bodde här, nu är det i stället jag som BARA bor här och de andra 
             på andra ställen ;-)

         

         
                                  Dukat för en festmåltid :-)

         

         

         
                   
         
                         Far och dotter ♥ Sarah var överlycklig när pappa kom!

         
                                                 Stefan

         
                     ÄNTLIGEN! Det Sarah väntat på så länge - TOMTEN!
                     Till en början när tomten komgående på håll och när han
                     bankade på fönstret var Sarah faktiskt lite "rädd" och ville upp 
                     i famnen, men så fort tomten kom innanför dörren släppte det 
                     och hon var helt salig ;-)

         

         

         

         

         

         

          
                   När tomten delat ut det han hade i säcken, tog Stefan över och
                   läste alla de andra paketen som låg under granen.

        

         
     Sarahs hög med klappar! TUSEN TACK till er alla (ingen nämnd ingen glömd)
     Tänkte ta bilder på allt hon fått, men det var en omöjlig uppift ;-) Tack igen!

        

       
           Den lilla barnfotöljen Sarah sitter i är en julklapp, men jag klädde om
           den med ett Pippi Långstrumpstyg istället - Sarah blev mycket nöjd :-)

       
                                Ville genas pröva både skridskor och skidor;-)

       

     
       
                                            Morgonmys!

       

      
                     Sarah på plan ppe vid gympahallen.

      
        Min faster kom förbi med julklapp från min kusin Malina till Sarah.
        Liten söt docka med hund och bil - TACK!

      

       
                      Sarah på tur med Svea och mamma:-)

      
                           Dagens Sarah - redo för julfest!

      
 
      
                                    Fikar efter dansen.

     

     
                     Och till sist kom tomten på besök :-)
       

          
          

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Härligt med lite uppdatering! Kram på er <3



Skrivet: 2012-01-08 Tid: 22:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0