FREDAG!

Igår och idag har jag haft mina första seminarium. Ny erfarenhet, men kändes faktiskt som det gick ganska bra.
Nu är det bara INTENSIV pluggning som gäller en vecka framöver för på fredag nästa vecka skall jag ha min första tenta. Herregud, hur ska det gå? Hur skall jag klara av att läsa OCH FÖRSTÅ 900 sidor kurslitteratur och kollegieböcker med mängder av anteckningar???? Är det ens teortiskt möjligt att det ska gå???

De sista kvällarna nu har jag suttit uppe så sent och läst/skrivit inför seminariumen så idag har jag faktiskt kostat på mig att ligga på soffan och se idol. Men till och med det fick jag dåligt samvete över och tänkte bara på hur mycket jag ska läsa.... Det är det absolut värsta med mig (och har alltid varit) att jag har sån enorm prestationsångest, har så höga (omänskliga) krav på mig själv....

I tisdags var jag och Sarah till BVC för första gången här i Sverige. Vi pratade lite allmänt om hur allt varit tidigare och tittade lite i journalen och förklarade. Sen så vägde och mätte vi. Sarah har nu passerat 1 meters gränsen och är nu 1 meter och 1/2 cm ;-) Och vägde 15,2 kg. Ligger helt perfekt på kurvan:-) Vi har även fått ett annat pulver som vi skall prova för hennes tröga mage.

              
                        Sötungen! Har fått massa konstiga bett i pannan och i ansiktet,
                        men Bvc sköterskan sa att det var inget farligt eller att oroa sig för??
                        Så litar på henne.


              
                 Se den fina teckningen Sarah har ritat. Den föreställer Arne som hon
                 gav till han när han fyllde år:-)

               
              


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det var bra att du tog ett foto på Sarah och Arne och på teckningen så klart. Du klarar av tentan, var vid gott mod.



Skrivet: 2011-09-23 Tid: 22:21:11
Postat av: Pernilla

teoretiskt sett är väl allt möjligt? frågan är ju om det fungerar i praktiken :P och JA, det är väl klart att det gör det, hejaheja!



här är en liten tanke som kan lugna din prestationsångest: på högskolan finns det inte mvg. och ingen arbetsgivare kommer någonsin att kunna se om du fått full poäng på tentan eller ej, de kommer bara att se om du fått g eller vg och så kommer de bara bry sig om du fått dina högskolepoäng tillgodoräknade och vad du får för omdömen när du har praktik eller vfu eller vad det nu kallas på ditt program. så. nu tar vi ett djupt andetag och sätter oss och läser i lugn och ro. PUSS OCH KRAM!



Skrivet: 2011-09-23 Tid: 22:21:11

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: dessan

Kommer gå jättebra! Håller en tumme på fredag!



Men Pernilla det finns visst andra betyg på högskolan än VG och G. På skitskolor som vill öka prestationsångesten och ångesten hos dess stackars studenter. Ett sånt exempel är alltså Gävle. Där godkänt är E och mycket väl godkänt är A. Det suger hårig pung ungefär. För hur mycket alla än säger att "huvudsaken man får ett godkänt ialla fall" så är det ingen som är nöjd med ett E.



Men Johanna som jag sa i fredags; det lugnar ner sig. Inte i skolan kanske. Men i din skalle. Det tar bara några månader.



Kämpa på! Kram!



Skrivet: 2011-09-23 Tid: 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0