En vecka kvar...

Ja då har vi bara 1 vecka kvar här i Bergen. Efter snart 6 år så blir det nu Sverigeflytt!
Jag har nu haft "semester" en vecka. Har börjat packa/plocka/städa och ordnat upp i en massa saker, så kallar det inte semester direkt. Men jag har mellan varven även "kopplat av" med att sy lite:-) Sarah har gått i barnehagen och vi har tagit det lugnt och skönt på morgonen. Härligt att slippa den stress som alltid är när vi skall vara i barnehagen en viss tid som annars.

Förra fredagen hade jag ordnat barnvakt till Sarah och överraskade Andreas med att vi skulle ut och äta och sedan gå och se på Pirates 4. Sarah hade det alla tiders hemma hos Elina och Co. I lördags så hade vi "Blåtur" med jobbet och det blev också en slags avslutning för mig. Vi startade kl 13 på dagen med att åka och äta lunch på Peppes. Sedan blev vi uppdelade i lag där vi skulle lösa massa frågor och gåtor genom att gå till en mängd barer/puber runt om i stan - jättekul! Vi åkte sedan vidare ut till Hjellestad där vi blev resten av kvällen. Vi åt helt fantastisk god mat. Alla "sjömat" du kan tänka dig men också en del annat kött, sallader, såser och potatisar. Vi fick dessutom vara med och laga lite själva. Obeskrivligt gott! Sedan blev det livemusik och dans på kvällen!

Det känns ganska så overkligt att jag kommer befinna mig i Sågmyra om bara en vecka drygt. MED alla saker, hela vårt hem. Vi skall inte bara på semester utan vi skall verkligen flytta! Har försökt förklara en längre tid allt det här för Sarah men är inte helt säker på att hon förstår. Troligen inte. Hon tjatar mest om "barna sina" som hon kallar kompisarna i barnehagen för, så trro inte hon förstår att hon endast kommer att få träffa dom 2 dagar till...
Annars ås kommer det mycket roligt ut av hennes lila mun för jämnan. Senast igår sa hon till Andreas: (Måste skriva det här på bloggen så jag kommer ihåg.) Sarah är väldigt opptatt av hale. Hale=svans på svenska. T.ex. att den hunden har liten hale och den hunden har stor hale o.s.v. Och så skulle byta om och hade precis tagit på sig byxorna då Sarah säger: "Pappa du har stor hale" Va vad menar du frågade jag? Pappa har väl ingen hale? Var då? Jo sa Sarah och pekade. Det var "halen" på framsidan hon menade :-) haha hon är rolig hon!

Idag regnar det (som vanligt). Vi som hade det så extremt fint några veckor vid påsk och efteråt och kunde gå i linne och shorts. Nu är det fleccé under jackan och mössa som gäller igen och det är snart JUNI!!!!!
Vi har precis gett Sarah microlax igen p.g.a förstoppelse. Vet inte vad vi ska göra snart???? Men nu har hon gnällt och grinat och fisit sen igår över magen så var ingen annan utväg än att ge henne det. Och vips så blev hon ett mycket gladare barn!

Idag ska vi försöka få slängt massa skit. Har hitills samlat ihop ganska så mycket här hemma och här får du en liten bild mamma! Nu måste du vara imponerad av mig som klarar att slänga så mycket! Plus att vi har en hel del här utanför som också skall slängas. 

            

           
                                           Sarah bakar pizza.

           
                           Andreas och jag när vi var och åt på Steakers.

          

          
                                         Ny klänning till Sarah.

          
                                               Och bluse.

          
                Klänning till mig själv! Första gången jag provade sy en så pass
                avancerad sak till vuxna. Men det blev väldigt bra. (Den ser mycket 
                bättre ut på än på bild.)

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Arne fick sig ett gott skratt åt Sarahs kommentar.

Här blommar allting så det blir inget kvar till midsommarstången.



Skrivet: 2011-05-28 Tid: 11:52:56
Postat av: mormor stina

Skönt att bli av med både bajs och skräp!



Skrivet: 2011-05-28 Tid: 11:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0