Energi sökes!

Är så trött! Önskar att jag bara kunde få vakna pigg en dag och slippa känna mig så trött hela tiden...
Jag och Sarah är ensamma hemma. Andreas reste till England i fredags och kommer inte tillbaka förren sent på tisdag kväll. Vi har haft en fin helg med massa lek, tur till stan och massa mys. MEN jag är så fruktansvärt trött på att alltid måste ta alla 911 "kamper" med Sarah varje dag. Trotset har slagit till i huset och det har slagit till på stort! Envisare barn fårt man nog leta efter. Vet inte vad jag skall göra, skall bli skönt när pappan i huset kommer hem igen så man får lite "avlastning". Vi har varit mycket ensamma senaste tiden och det har tärt på mig. Förkylning är dessutom i kroppen igen och det gör inte att man känner sig så mycket piggare. Nej nu ser vi fram emot vår och varmare tider! Vi har ju trots allt det härligaste prinsessa i världen ♥ Om hon bara kunde bli pyyytte lite mindre envis så tackar jag för det :-)

Saknar verkligen min kära kamera, den är med till England så det har bara blivit ett par dåliga bilder från mobilen i helgen.
Igår reste vi med buss och bybane (Sarah älskar det) ned till stan för regnkläder jakt. Hittade inget där som jag gillade, men hittade till slut ett på xxl på Lagunen. Jättefint lila med hjärtan och fjärilar på, hoppas det är bra.
Hela eftermiddagen spenderades ute lekandes med grannbarn. Härligt!

Idag har det regnat (surprise?) men vi var ute och lekte flera timmar ändå och sedan följde Sarahs kompis Emma med oss hem och dom lekte och vi lagade våfflor. Sarah åt nästan 2 st!!! Det ni ;-) Och med jordgubbsylt, en sak hon totalt ratat förut. Till middag åt vi torsk, potatis och god sås. Gud så gott det var! Vet inte sist jag åt torsk, men det ska absolut bli en återkommade rätt här i huset. Sarah åt till en början väldigt bra och tyckte det var gott. Sen blev det som vanligt helt stopp och hon började krångla som hon alltid gör med middagsmat, tyckte helt plötsligt det var varmt, och spottade ut den och sa "liker ikke"....

           
          Dålig bildkvalite som inte gör färgen rättvis, köpte str 4 år och det kommer
          från Stormberg.

           
                                              Sarah och Emma. 

           

           

           
                  När jag säger SMIL till Sarah så tar hon det bokstavligt :-)

Måste bara berätta om fredags i barnehagen också. Varje fredag har vi fellessamling hela barnehagen och det var Sarahs avdelnings tur att hålla i den. Dom hade hade ett litet skådespel om Bockarna Bruse, vilket är Sarahs favorit äventyr 8hon kan in prinncip hela utantill.) Hon var i alla fall den minsta bocken Bruse, men när hon var färdig så hoppade hon helt plötsligt ned till den som var "trollet" och hade väldigt lust att vara det med:-) Och vrålade högt: "Nu kommer jag och tar dig!" Såg SÅ roligt ut och dom var jätteduktiga allihopa.

           
      
           

           



Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

En söt bocken Bruse.



Skrivet: 2011-03-20 Tid: 22:14:45
Postat av: Jenny H

Haha jag kommer ihåg när vi hade uppvisning av Bockarna Bruse på biblioteket när vi var små Johanna =) Kram på er!



Skrivet: 2011-03-20 Tid: 22:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0