Midsommarförberedelser.

Det känns så härligt att äntligen få fira riktig midsommar igen med allt vad det innebär. Sist jag firade midsommar i Sverige var väl för 6 år sedan...

Idag har vi hälsat på både gammelfarmor och Arne och gammelmormor och gammelmorfar. Mormor blev med oss hem till Sågmyra. Fick också ett jättefint smycke av farmor med en dalahäst - TUSEN TACK :-) Var även en sväng på stan för att återigen få försöka ordna med ett abonnemang. Den här gången fanns jag äntligen registrerad på "datan". MEN jag kan få teckna ett mobilabonnemang först om 8 MÅNADER. Man måste alltså vara registrerad här i Sverige igen i 8 månader innan jag får skaffa det. Herregud vad är det för regler???

På kvällen var vi och plockade blommor och band ringar till majstångsresningen som är i Sågmyra imorgon. Mysigt och kul för Sarah att äntligen få se lite barn även om hon var väldigt blyg och skeptisk till en början.
Kulldräkterna är framplockade så vi är redo:-)

              

              

              

              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0