Hot, hot, hot!

Idag har vi haft 30 grader här - H.Ä.R.L.I.G.T!
I förmiddags åkte jag, Sarah och Eric till Bjurs för att handla. Det är så roligt för Sarah tror att Bjurs är bara mataffären hon förstår liksom inte att hela stället med massa hus heter det. Detsamma gäller med Sågmyra hon tror att bara vårat hus det är Sågmyra:-) Eller fel Villa Villekulla menar jag såklart. När åker i bilen och hon ser huset på sikt så skriker hon: "JA, jag ser villa villekulla nu":-) Gullunge. Allt är Pippi för tiden. Hon är Pippi och så delar hon ut alla andra roller till alla runtomkring sig, det är så härligt att höra på.
Resten av dagen har vi spenderat här hemma på gården. Bara varit ute hela dagen lång, hon älskar det och det är jättesvårt att få in henne om kvällarna så hon kan försöka varva ned och koppla av innan sängdags. Idag gick det dock bra för Lotta var här så då skulle hon tvätta henne och borsta tänderna:-)
Jag, Eric och Victor har klippt gräset. Eric och Victor turades om med åkgräsklipparen och på att passa Sarah och jag gick med den vanliga och svettades:-) Bra motion i all fall! Lite skillnad på gräsmatta med den lilla plätt vi hade i Bergen och gick med handjagarn. Här tar det ju flera timmar inann det är klart.
När Sarah skulle sova middag började jag och kratta och rensa ogräs här i gruset - vilken slit och vilket jobb! Speciellt när det är så varmt! Sen kom Jenny och hälsade på oss några timmar och lekte med Sarah. Världens bästa gudmor är hon!

                
                                 Kopplar av med en glass i skuggan:-)

                

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0