Söndag.

Ja den sista tiden har det inte blivit mycket skrivet här, men det har ju som sagt sina orsaker. Efter att ha varit hemma och sjukskriven i nästan 4 veckor så har jag nu jobbat en hel vecka som vanligt igen. Tufft minst sagt, med tanke på att jag inte känner mig bra än. Har fortfarande huvudvärk (kommer och går) och blir fortfarnde yr och känner mig matt och sliten. Men jag kämpar på. Dessutom har Andreas haft (och har) jättemycket med jobbet för tiden, så han har inte varit hemma förren sent om kvällarna och så har han jobbat in princip hela helgen som var. Kommer att bli likadant kommande veckan innan allt skall vara klart till på söndag/måndag nästa vecka. 

            
       Här har Sarah själv valt alla kläderna hon har på sig plus klätt på sig själv - duktig tjej!

I fredags gjorde jag MR av hjärnan och bihålene, men kommer dröja ca 1 vecka innan jag får nått svar från det. Skall bli så skönt att få svar om det är någonting...

Igår tog jag och sarah oss en liten busstur till biblioteket på Nesttun och lånade böcker, något hon verkligen älskar. Jag hade så fint lagt böckerna som jag lånat både till mig själv och Sarah sist gång i korgen under vagnen. Men när jag skulle ta upp dom och lämna tillbaka dom så fanns bara mina böcker där. Dom andra hade på något mystiskt sett klarat att ta sig helt ut av vagnen och tillbaka in i bokhyllan på Sarahs rum igen (såg jag när vi kom hem). Haha ja ni kan ju gissa vem den skyldiga var? Hon hade tydligen ingen lust att lämna tillbaka dom:-)
Efteråt gick vi en tur på café och Sarah fick själv välja och då valde hon "skillingsbolle" (stor kanelbulle med strösocker på) och chokladmjölk i tetrapack med sugrör:-) Efteråt handlade vi mat innan vi åkte hem igen. 
Väl hemma hade Sarah ingen lust att gå in så vi klädde på oss varmare kläder och gick ut och lekte på den andra lekplatsen i andra "bofältet". Där träffade vi flera barn från barnehagen och blev där ute ett par timmar innan det blev kväll och dags att gå in och laga mat. En riktig mysig mor/dotter lördag hade vi ♥

             

Idag (precis som igår) så vaknade jag kl 7 av att lyset på Sarahs rum var tänt och jag hörde hur hon satt och lekte och prata med sig själv. Då har hon tydligen gått upp och tänt lampan och satt sig och lekt och när jag kom upp så sa hon glatt: "Hej mamma, jeg er våken jeg:-)" Idag hade hon byggt en tågbana på sitt rum, före kl 7 på morgonen:-) Både jag och Andreas har sagt att hon bara kan komma in till oss om hon vaknar, men hittills har hon aldrig gjort det förutom när vi ropat på henne och sagt "kom" :-) Sötunge ♥

Andreas åkte iväg och jobbade på morgonen och jag och Sarah gick ut ett par timmar och lekte på förmiddagen. Vi var på lekplatsen och så gick vi vidare till skogsdungen här uppe och hade med oss saft och kakor. Medan sarah sov middag passade jag på att dammsuga och plocka ihop. Sen gick vi ut på eftermiddagen igen. Solen har otroligt nog visat sig framme den här helgen så man får passa på att vara ute så mycket det går, dessutom älskar Sarah att vara ute och leka. På kvällen har vi bakat pizza och kollat på solsidan - den är ju bara helt underbart kul den serien. Sarah hade högläsning ur sin favoritbok (Bockarna Bruse) för mig och Andreas nu på kvällen och hon kan inprincip vartenda ord som står där. Hon bläddra och berättade så kul att höra på,  vilken stor och duktig tjej vi har!

              

             

             
                  Här hade Sarah besök tidigare i veckan av Emma som bor ovanför. 

"Bläddrade" tillbaka i bloggen för ett år sedan och såg en sak jag totalt missat! Semlor!!!! Hur kunde jag?? Men det finns ju inte här i Norge, dom har bara något liknande men absolut inte detsamma! Måste baka en dag snart!

Hoppas ni har haft en bra helg! Nu ska jag ta en dusch och ladda inför en ny jobbvecka imorgon. Jag har förresten tagit ut mina hårextensions. Håret var inte fint längre och kändes bara tovigt och fult och slitet. Jättebesviken för jag älskade min långa hår... Så nu har jag "kort" hår igen. Men måste boka en tid hos frisören snarast för håret är slitet och olika längder, vet inte sist jag klippte mig men var lääänge sen...

God natt!




      

Kommentarer
Postat av: Jenny H

det måste varit nåt fel på håret du fick för det ska hålla i typ 1 år! kontakta henne och reklamera, det har jag gjort hos en annan frisör en gång! kram på er <3



Skrivet: 2011-02-13 Tid: 21:55:41
Postat av: farmor Pia

Usch så jobbigt du har det vännen. Önskar vi bodde lite närmare varandra så att man kunde avlasta dig lite. Sarah är verkligen en riktig utklädningsdocka. Så mysig hon ser ut, alltid glad och pigg.

Vilken härlig helg ni haft med sol och allt. Kram till er alla.



Skrivet: 2011-02-13 Tid: 21:55:41
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det var bra att du skrivit och lagt in litet foton igen. Igår hade vi -24. Nu har jag bara resåren på byxbenet kvar att sticka. Ha det. Eric är här han hälsar. Kram



Skrivet: 2011-02-13 Tid: 21:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0