Karneval och lekebesök.

Idag har vi haft karneval i barnehagen. Alla barn var utklädda till vad de önskade, Sarah var jättesöt som Pippi men hade allra helst velat varit julenisse om hon fått bestämma:-) Vi dansade, åt korv och "slog katten utav säcken" (slog på en påse med massa godis i). En instensiv men rolig dag. Nu är jag glad för att det är helg!

         

          

         
                                                   Dans.

         
                                      Pippi och sjörövaren :-)

         
                               Sarah provade min peruk igår kväll.

På eftermiddagen följde Sarah med Elina hem. Första gången som hon följer med någon hem för att leka efter barnehagen helt själv:-) Elina är lika gammal som henne och går på hennes avdelning och jag jobbar med hennes mamma. Det hade gått jättebra och Sarah hade haft jättekul med Elina och hennes tvilling storasystrar. Jag kom för att hämta henne och blev även kvar där en stund innan vi gick hem nu på kvällen och hela familjen fäljde med oss hem på en "kvällstur".

Just nu kopplar jag av med lite vin och Andreas har precis kommit hem. Han är helt slutkörd stackarn efter snart 2 veckor med övertid varje kväll. Men på söndag ska det vara klart:-)
Just det, igår slog jag till med att baka semlor. MMMM, så GOTT!!!

          
                 Tyvärr hittade jag inte min sprits så jag kunde spritsa grädden fint, 
                 det smakade bra ändå ;-)

God helg till er alla!

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Sarah går i tant Jennys fotspår och kör på Pippi när det är dags för utklädnad! <3



Skrivet: 2011-02-18 Tid: 21:01:43
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Idag lördag var det -29 här. Vilken söt Pippi och sjörövaren också förstås.



Skrivet: 2011-02-18 Tid: 21:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0