Härlig helg, men nu - ny kurs!

Det här inlägget påbörjade jag med i söndags. Men eftersom min dator bara krånglar med ALLT, så har jag lånats mammas bärbara nu för att kunna skriva klart:-)

Så här såg dagens Sarah ut! 

               

Dom skulle inte ha något lussefirande på förskolan för oss föräldrar nu i år, men alla barn fick klä sig som de ville ändå och så firade dom själva med fika och sånger. Alla var så söta som lucior, tomtar eller pepparkaksgubbar/gummor. Sarah fick bli en liten blandning:-) Köpte en ny supersöt kjol i röd tyll som hon fick tillsammans med en paket glitter i dagens adventskalenderpaket:-) SÖT SOM SOCKER (om du frågar mig) ;-)

Nu åter till där jag började skriva i helgen.

Efter en mycket fysiskt och psykisk tenta i fredags så var det fantastiskt att äntligen få en helg att bara "vara". Fysiskt jobbigt i den mening att jag satt i 4 timmar helt stilla och skrev så pennan glödde, är helt bortdomnad i pekfingret än! Och psykiskt utmattad för efteråt var man helt tom i huvudet, TOM!!!

I lördags var jag jag och Sarah in till stan en vända och handladepå förmiddagen. På eftermiddagen tog vi pulkan och gick upp till Godis Britta - det traditionella "lördagsnöjet", och det absolut bästa Sarah vet:-)

            
              Massa härlig snö, pulkaåkning och Godis Britta = Sarah är GLAD :-)

           

          
            Vi stannar alltid vid det här fönstret som är på en lada, och så sjunger 
            vi lite om alla djur vi ser  :-)


I söndags var jag, Sarah och mormor och morfar varit inne på naturskolan i stan, på "djurens jul". JÄTTEMYSIGT arrangerat alltihop. Och gratis dessutom ;-)

Vi började med att titta in till hönsen och tupparna inne i lagår´n, sedan gick vi och klappade, får, kossor och grisar som var ute. Sen bar det av med häst och släde för Sarahs del medan vi andra gick. Sedan fick alla barn kliva av en bit längre ned i skogen och så träffade vi "tomtemor" och så fick vi gå en liten slinga i skogen och se på vad "småvättarna" hade lagt ut för saker - spänannde innan rundvandringen slutade med att dansa runt en gran - Sarah älskade det! Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att Sarah fick rida på en ponny = en tjej i himlen :-)

            
                        Vad säger ni om den här bilden da - SNÖ :-)

            
                                 Inne hos fåren och kossorna.

           
         
           
                                             Hos grisarna.

           
                      Sarah längst fram till höger, slädtur med hästen Doris.

           

           
              Efter slädturen kom vi till "tomtemor" som berättade om småvättarna
              i skogen.

           
                                 På en "station" på turen...

           
           Sen blev det sånger och dans runt granen:-)
           Sarah älskade det!

            

           
                                            Lite lek i snön :-)

           

           

            
            
                Det bästa till sist - rida själv :-) Gud vad hon såg stor ut där hon
                satt helt själv på hästryggen... Mammas lilla bebis ♥

           

           

Började ny kurs igår: Sociologisk analys och metod. SVÅRT och INTENSIVT! Med långa föreläsningar in princip alla dagar fram till julafton... När ska man då hinna med att läsa all litteratur som är på kursen? "Bara" 4 böcker, varav en är på över 600 sidor.... Så bara att sätta igång. Medan andra snart kan börja tänka på julledighet, så har jag precis påbörjat en ny kurs som sträcker sig nu över hela julen och tenta omkring den 20 januari. Jaja, några dagars "ledigt" hoppas jag också kunna unna mig. Och imorgon ska jag förresten verkligen unna mig något MYCKET välbehövligt - frisörtime :-)

GOD NATT!


 
           


Kommentarer
Postat av: Pernilla

alltså jag börjar typ grina när jag ser snöbilderna. här har vi regn och blåst för hundrafjärde dagen i rad. och natt hade vi hagelstorm och åska för fjärde gången på 10 dagar. jag dör snart.



vilken söt liten lucia-sarah, sån kjol har jag också ;) haha.



jag tror att tentan gick superduperbra. ha det fint så ses vi snart. KRAM!



Skrivet: 2011-12-14 Tid: 00:03:20

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Åhh så härligt med snö....undrar om vi får något härnere. Blåst, regn, blåst, regn det är bara att upprepa i all oändlighet verkar det som. Sarah är en jättesött "lucia" i sin fina kjol. Längtar som sjutton efter er, men tyvärr blir det ju inte så i år. Massor med kramar till er från oss.



Skrivet: 2011-12-14 Tid: 00:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0