Onsdag.

Herregud vad dagarna bara rusar förbi. Men det är så skönt att bara vara och slippa ha massa "måsten". Även om jag av och till kan bli lite rastlös, men då är det bara att hitta på något så har man botat det för en stund ;-)

Inatt hade vi en riktig mardrömsnatt. Det började med att Sarah vaknade till när jag skulle gå och lägga mig strax efter kl. 23 och hon grinade. Sen var det bara grin och gnäll helt fram till någon gång efter kl 3. Då somnade jag av utmattning. Vet inte alls vad det var för fel, trots att jag höll om henne så ville hon inte sova.  Får bara hoppas att denna natten blir bättre.

Idag gick vi på långpromenad jag, Sarah, mamma, pappa och Svea. Vi tog vägen genom skogen till Slätthagen för att se på vad som skall bli familjen Strands nya hem. Har hänt en del sen sist jag såg det, men är under påbyggning och renovering.


       
          Imorse åt Sarah (hör och häpna) risgrynsgröt till frukost.
          Hon hade totalratat det i barnehagen härom veckan men idag gick det.
          (Kanske hjälpte att morfar satt bredvid och åt han med.)

      
                Sarah står redo med Svea att ge sig ut på promenad.

     
                                           I skogen.

     
      Slätthagen. Högst upp på berget helt intill skogen. Underbar plats!

     

     

     

     

   




Efteråt gick vi hem till farfar och Sigrid. Sarah matade hönorna och vi fikade.

       

      

      

      

      


Nu är ni ganska många som har hittat hit till bloggen dom senaste dagarna, synd bara att ni är så få som skriver en rad. Men stort TACK till er som gjort.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååå jag läser din blogg ofta Johanna :) Men jag är dålig på att kommentera.. Ska dina föräldrar flytta? Spännande!! Det är så roligt att se vad sina gamla klasskamrater gör nu för tiden, och du har en helt underbart söt flicka :D

Ha så kul hemma i dalarna nu!



Kram Sanna Olsson.



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56

URL: http://skommarsannahelenolsson.blogspot.com/
Postat av: jasmina

hej allt bra med dig? =)



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56

URL: http://jasminab.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo jag vet... mållinjen är nära så det är bara att bita ihop. :-)



Kul att du är så duktig att uppdatera med bilder. Kan ju inte få nog av söta Sarah :-)



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56

URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Jenny H

Nu är jag också i Sågmyra! Får dock inte tag på dig men vi ses väl under eftermiddagen, ringer lite senare igen får se om ni är hemma =) Kram



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56
Postat av: farmor Pia

hmm apropå kommentera....min blogg då?

Men...kul att se att ni har det mysigt och skönt "hemma" i Dalarna. Moster o Åke tittar också ofta men tyvärr kan dom inte kommentera än, får se när jag har tid att lära dom.

Hoppas natten har varit bättre nu så att ni fått sova båda två. Kram på er - hälsa till alla



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag ser att du skulle träffa Jenny idag. Synd för jag har gjort en jordgubbspaj.



Skrivet: 2010-05-12 Tid: 20:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0