Helt fastnat...

... vid detta med att sy:-)
Att det skulle vara roligt att sy hade jag svårt att ana. Alltid när jag ville ha något sytt eller så har jag tidigare alltid gått med det till farmor och så har hon gjort det för mig. Men nu när jag har min egen symaskin och faktiskt skapar något helt av mig själv så känner jag mig stolt! Det är ju dessutom jättekul att göra egna orginella kläder till prinsessan som ingen annan har.
Detta gjorde jag imorse/förmiddags:

    
                             Kjol med matchande skarf till. 

    
                               Kläderna på modellen ;-)

Det har kommit ändå mer snö här. Säkert 1,5 - 2 decimeter inatt, börjar faktiskt tröttna nu. Missförstå nu mig inte för jag älskar verkligen vinter och snö. Men det är riktigt jobbigt när mna som dom här i Bergen inte är vana vid mycket snö och inte han ploga och få bort den ordentligt. När man måste å mitt i stora vägen och sura bilister som nästan kör på en. När det är så ojämt överallt att Sarah bara ramlar och knappt kan ta sig gfram för det är så dåligt skottat överallt. Så längtar jättemycket efter våren nu och sommaren, så skönt det kommer bli att slippa klä av och på 15 ungar massor med tjocka kläder för att gå ut:-)

   
                                Andreas i skottartagen:-)

Idag har vi bakat bullar. Sarah tyckte det var jätteroligt att få vara med och hjälpa till och hällde i ingredienser och rörde runt:-) På eftermiddagen har vi varit hos grannarna och lekt. Mysigt det.
Till middag lagade vi hemmegjord pizza, gott. Hörde nått om att det var någon här som skulle laga dessert så nu sitter jag och väntar på det:-)

Vad har ni haft för er i helgen?

   
                            Sarah och Amalie fikar.

  

  
           Här leker de. Tar fart och så springer de från den väggen till
           oss och så tillbaka, och så fortsätter det så... :-) 

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Du är så himla duktig Johanna. Känns verkligen kul att du utnyttjar symaskinen så väl. Har fått tips om en sorts jack/tröja som jag tänkte rita av mönstret på och skicka till dig, samt en orm???. Så fort jag fixat det så skickar jag det tillsammans med Andreas .....vadå??? innebandytidning såklart



Skrivet: 2010-01-31 Tid: 20:10:08
Postat av: Emma

Superfint blev det där ju. Vad kul att vi båda syr, så kan vi inspirera varandra :-)

Har tänkt att beställa hem en massa fina tyger, det finns ju sååå mycket fint.



Visst är det lätt att göra en kjol! Det går ju supersnabbt!!



Skrivet: 2010-01-31 Tid: 20:10:08

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det är jättefint det du syr. Jag är glad att någon i släkten kan. Nu på kvällen var det -25 så nu är vi rejält trötta på kylan. Kram.



Skrivet: 2010-01-31 Tid: 20:10:08
Postat av: Sofia

Supersöta kläder på en supersöt tjej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0