Hon satte sig upp.

Nu har jag inte skrivit på några dagar, ovanligt jag vet men har inte varit tid.

Igår morse så satt Andreas i soffan, jag i köket och Sarah var mitt emellan oss. Helt plötsligt tittar vi begge på henne och vad hade hon gjort? Jo satt sig upp helt själv:-) Vi missade tyvärr båda hur det gick till för när vi tittade alldelse innan så låg hon på magen och kröp. Tror det hjälpte lite att hon inte hade några byxor eller strumpor på sig (det glider mycket mer då). Hon har inte gjort det fler gånger, men allt går ju i en rasade fart nu!

                                                          
                                Så här glad är man när man precis satt sig upp alldeles själv:-)

Igår eftermiddag/kväll var vi hemma hos Hanne, Johnny och Alex och grillade. Ida, Crille, Camilla och lilla Philip var också där. Jag fick sitta och hålla Philip (som bara är drygt 2 veckor gammal) en lång stund och det var så mysigt. Sarah kändes med en gång så stor och jag tycker det är svårt att tänka sig att hon varit så där liten.
Tack alla för god mat och fint sällskap!

                 
      Pappa och Sarah.              Sarah och Alex hade kul                 
                                                     tillsammans.

Vi var inte hemma förren efter 22 igår, men vi hade med pyamas till Sarah och gjorde kväller för henne i vagnen så det funkade hur bra som helst och vi la bara över henne i hennes säng när vi kom hem.

Idag var det jag som fick sovmorgon (Andreas igår) hmm, undrar vem som får i morgon? Kan ju hoppas att Sarah vill sova länge hon med för en gångs skull, men jag skulle inte tro det;-) Dessutom så spydde hon upp allt hon ätit in princip idag alldelse innan jag skulle lägga henne. Så vi fick torka massa kräk och slänga in soffodralen i tvättmaskinen. Men men sånt händer. Men hon borde ju vakna och vara hungrig tycker jag för den lilla magen måste ju vara helt tom.

Annars så har vi haft en lugn och mysig dag här hemma. Vi var ned på ica och handlade mat och en grill:-) Så det har grillats här idag. Fläskfilé med klyftpotatis, beasås och grillade championjoner och lök. MMMM, det var så gott.

        
                                                          Dagens Sarah!


                  
  Pappa skruvar ihop grillen och Sarah äter sten :-)      

              
             
                       GOTT!                                     Sarah fick smörgås med prim på
                                                                        (messmör), det var smaskens.

Till sist måste jag passa på och gratulera min yngsta lillebror som fyller 15 år idag, GRATTIS VICTOR!
                                                

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Så härligt ni har det. Och Sarah hon lär sig nya saker hela tiden nu, kul att se, tack igen Johanna för alla kort och inte minst filmer, det är en liten tröst för oss härnere att kunna följa er i alla fall. Själv har jag jobbat hela helgen och Bengt har hjälp Emma flytta, hon blir sambo med Robin nu. Kram på er



Skrivet: 2009-05-03 Tid: 00:11:46
Postat av: Emma

Vad duktig hon är. Visst är det kul med alla små framsteg!! Och vilken liten luring som passar på med ett sånt där stort framsteg då mamma och pappa inte tittar på ;-)



Ni ser ut att ha haft en toppendag. Det är ju så gott med grillat!!!

Har ni varmt i Bergen nu då?



Skrivet: 2009-05-03 Tid: 00:11:46

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag har saknat dina bilder. Här är det så grönt så man tror att det snart är midsommar. + 20 har det varit i flera dagar.



Skrivet: 2009-05-03 Tid: 00:11:46
Postat av: Jenny H

jag saknar verkligen ditt bloggande dom dagar du inte skriver!!! kram på er!



Skrivet: 2009-05-03 Tid: 00:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0