Dagisplats!

Idag fick vi ÄNTLIGEN ett svar angående barnehage/dagis. Imorse ringde en från en barnehage vi sökt. Hon hade skickat ett brev med att vi blivit tilldelat en plats, men så hade brevet kommit i retur tillbaka. Till saken hör att man har bara ett par dagar på sig att svara om man vill ha platsen eller ej så det var ju jättebra att hon ringde och frågade. Så på förmiddagen tog jag och Sarah turen ned till den barnehagen för att hämta brevet och titta på barnehagen. Den här barnehagen var vårt 3:e val, så vi hade inte brytt oss om att kolla upp så mycket info om den eftersom vi hoppats få plats på någon av de andra. Nu har vi emellertid inte fått det så vi har sagt ja till den här, men står fortsatt på kö för den vi valt i första hand. Den här barnehagen ligger en bit härifrån, så det är väl det enda lilla minuset. En relativit liten barnehage är det med ca 23 barn varav ca 5 st kommer gå med Sarah på småbarnsavdelningen. På många andra barnehagar är de kanske 23 st i just bara småbarnsavdelningen.Så jag tror absolut detta kan bli bra, att de kommer att "se" barnet mer och följa det upp ordentligt. Lite roligt är att en jag gick med på skolan när jag började läsa här i Bergen ska börja som pedagogisk leder i avdelningen till Sarah:-) Så nu har vi fått en plats i alla fall och det känns så otroligt skönt. Sen får vi se i och med att vi fortsatt står i kö på den andra barnehagen (den jag sökt jobb på), hur det blir. Har inte hört något mer om jobbet än heller tråkigt nog:-(

     
                                Men mamma, måste jag vara här inne?? :-)

Nu har vi haft en stund men väldigt fint väder här i Bergen, men nu har ni som ni ser regnet åter infunnat sig. Men men som man säger här: Ut på tur, aldri sur ;-)

                  
 Tack gammelfarmor för den           Tokunge!                            Sarah och Fredrik igår då 
  jättefina koftan.                                                                               vi var ovnför här på besök.

Kommentarer
Postat av: Hanne

Så bra å høre! :)



Skrivet: 2009-05-19 Tid: 21:09:14

URL: http://knaadis.blogg.no
Postat av: Emma

Jag tycker att det låter mycket bättre med ett ställe med lite barn än med många även om det inte va erat förstahandsval...

Hoppas att det kommer att gå bra. När ska hon börja?



Skrivet: 2009-05-19 Tid: 21:09:14

URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0