Det sa plopp :-)

Nu förstår jag att det här kanske inte är så rolig läsning för er (så jag får varna känsliga läsare ;-)) men jag måste bara berätta om ett stort genombrott i Sarah 2,5 åriga liv! Imorse direkt när jag och Sarah gick upp så frågade jag direkt om Sarah hade lust att sätta sig på toaletten och kissa, och det ville hon. Hon satt en liten stund och så hörde jag henne ropa: Åhhh mamman! FÄRDIIIG! När jag kom in så så hörde jag ett litet ljud pschh och sen ett rejält plopp! Hahaha, "oj" sa Sarah och hade den förskräckta minen. Sen började vi båda att skratta och var överlyckliga över att hon för första gången i sitt liv hade bajsat på toaletten:-) Hon börjar bli stor den lilla damen. Hon har den senaste veckan tagit av sig blöjan själv och gått och hämtat trosor och haft bara dom på sig och igår gick hon utan i flera timmar på eftermiddagen i barnehagen. Det slutade tyvärr i en liten olycka precis när Andreas kom för att hämta henne och dom hade klätt på sig och skulle gå. Ingen av oss tänkte på att hon inte hade blöja på sig så vi förstod inte när hon visade att hon ville in på toaletten så då gick det som det gick. men hon är jätteduktig. Nu har hon gått utan sen imorse, men helt plötsligt nu ville hon ha blöja på sig igen. Det är inget jag vill stressa med att få henne att sluta, men vi tränar på och tar det i hennes takt.

Annars så rullar dagarna på här. Var en stund sedan jag skrev nu så får börja med att berätta om förra veckan. Då hade vi Natalie här hos oss mellan onsdag-söndag. Härliga dagar som gick allt för fort! Hon följde med oss i barnehagen torsdag och fredag och blev snabbt en favorit där bland barnen:-) 

           
                                             Syskonkärlek ♥

           

           
                                         Läser bok för dockan.

           

           
                                      Pappa med sina flickor ♥

           

           

           

           

           

           

           

           

Har också sytt 2 st tunika/klänningar. 

            
                  Till Sarah. I jeanstyg och armar + hjärtan i underbart blommigt
                  bomullstyg.

           
            Denna sydde jag till Martine. (Dottern till Janet som jag jobbar med.)
            Sydde den som en tack till janet för att hon är så snäll och har lånat mig
             sin bil när jag har varit och handlat mat och varit till doktorn.
            Denna är i brun härlig velour, med lila/vit prickigt bomullstyg.

           
                                                   Baksidan. 
              

God helg till er alla! Har inga speciella planer idag, men har tänkt att jag skall se på damerna i skid VM, har ju missat allt annat den här veckan för jag har jobbat.



Kommentarer
Postat av: mormor stina

va kul (och skönt för S) med en plopp!



Skrivet: 2011-03-04 Tid: 21:05:23
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Vad duktig Sarah blivit. Härligt med litet foton igen jag har längtat så. Kram.



Skrivet: 2011-03-04 Tid: 21:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0