Skolavslutning, plantsättning och rullgardinskrångel.

Ja så kan vi väl sammanfatta vår fredag:-)
Imorse gjorde vi oss klara tidigt för att vara med och se på skolavslutningen här i Sågmyra och på Stefan som gick ut 5:an. När jag sa till Sarah att vi skulle åka och se massa barn så sa hon: "Mina barn mamma??" Med det menade hon barna i barnehagen. Nej sa jag det är nya barn. Så då fick det heta att hon skulle och träffa dom "nya barna sina" :-) Träffade Desireé där också. Jättekul att se henne för det var ett helt år sedan sist. men det kändes inte som det när vi stod där, kunde lika gärna ha varit i förra veckan:-) När vi kom hem så hjälpte Sarah mormor med att planta massor av blommor överallt här ute och hon fick en speciell som var bara hennes:-) Efter lunchen åkte jag och Eric in till stan och gjorde lite ärenden. Jag köpte bl.a. mörka rullgardiner till rummet för jag är trött på att både jag och Sarah vaknar 4-5 på morgonen bara för att det är så ljust ute. Men om det skulle vara enkelt att sätta upp dom?? Ehh nej, det tog mig över 2 timmar att sätta upp 2 rullgardiner. för det var så att dom var för stora och skulle passa precis på millimetern inne i själva fönstret och då var jag och bror tvungen att såga och klippa och ordna. Var rejelt svettig efteråt kan jag lova, speciellt när det dessutom är så himla varmt ute.
På eftermiddagen tittade både farmor och Sigrid in här och hälsade på - kul!

Nu på kvällen när Sarah skulle säga godnatt till pappa på skypen blev hon jätteledsen och grät och ville till han. Usch det gör ont i hjärtat! VI LÄNGTAR EFTER DIG!

              
                            Sågmyraskolan går i tåg upp till parken.

              
                                     Sarah med en liten nyfunnen vän:-)

              

              

              
                                   Sarah hjälpte mormor plantera blommor.

              
                                Här är hennes alldeles egna lilla blomma:-)

              
                    Hon vattnar och sköter den själv med sin lilla vattenkanna. Fick
                    också välja var den skulle stå - mitt på bron:-)

              
                                         Svalkar av sig lite i värmen.

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Puss och kram till mina två <3



Skrivet: 2011-06-10 Tid: 21:57:28
Postat av: Anonym

Så godt og høre hvordan det går med dere. Savner deg! <3



Skrivet: 2011-06-10 Tid: 21:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0