Dags att uppdatera lite...

Bloggen har legat lite på "is" ett tag kan man säga. Men allttid finns det ju en orsak till allt och också i detta fall. Jag har varit sjuk och dålig en längre tid. Är nu inne på min 3:e vecka hemma som sjukskriven. Vet inte helt vart jag ska börja eller vad jag ska skriva.. Har haft problem med bihåleinflammation som också kommit tillbaka en gång till. Så har ätit 2 olika antibiotikakurer, men är fortfarande inte bra. De senaste veckorna har jag inprincip haft konstant huvudvärk (kommer och går i olika grader) och kännt mig väldigt yr och dålig. Matt, utsliten av ingenting och ja....
Så har varit till doktorn ett antal gånger nu sist i onsdags. Då togs en hel hög med olika blodprover och har även fått en tid för att göra en MR av huvudet. De senaste veckorna har verkligen "tärt" på mig både fysiskt och psykiskt, men hoppas att jag snart ska känna mig liite bättre! Har provat att gå tillbaka på jobbet 2 ggr, men var tvungen att kasta in handduken bägge gångerna. Klarade det inte! Yrseln är värst, känns lite som att en båt som gungar och "rummet" känns inte som det stilla fast man håller huvudet fast. Har blivit väldigt känslig för både vissa ljus och ljud. Jaja vi hoppas att snart ska allt vara som vanligt igen.
I tillägg har Sarah också varit hemma och varit sjuk i drygt en vecka med hög feber och öroninflammation, men hon är pigg och i bra form igen och har varit i barnehagen den här veckan. Andreas han har klarat sig som vanligt;-)

Är ju helt fantastiskt att det faktisk är så många som besöker bloggen varje dag fast jag inte uppdaterat på så länge. Har varit världens sämsta mammafotograf de senast veckorna, men några bilder på ♥ har det ändå blivit.

           
                               Äter äpple och koser sig med datan sin ;-)

            

           
              Slappar av i soffan efter middag. Sarah är som bekant väldigt kräsen
              när det gäller middagsmat. Men sista veckan nu har hon faktiskt varit
              riktiggt duktig och ätit bra av både potatis, ris och pasta + sås till. Diverse
              "kött" går det fortfarande väääldigt trögt med.Som "belöning" för att hon
              varit så duktig nu har hon fått en liten föpackning (5 st) med pez som hon
              fått fylla på sin hello kitty med:-) Säkert "fel" sätt om man frågar folk, men
              det har funkat hittills för oss.

           
              "Rider" på Lilla gubben. TILL MORFAR: Tror att det är snart dags att införskaffa
               den där riktiga hästen du lovat Sarah ;-)

           
                                             Lagar mat.

           

           

           
               Och bakar. Ps: Sarah har själv valt att ta på sig den rosa tunikan över 
               tröjan;-) Och halsbandet från mormor skall som oftast vara på!


Förövrigt så pratar Sarah på som en fors. Förundras verkligen ibland över hur fort tiden går. Hon har blivit så stor våran lilla tjej. Så förnuftig och duktig. Älskar dig ♥
Just nu ska vi även prova på med att sluta sova middag på dagen. Den senaste tiden har hon legat och pratat och pratat med sig själv och har inte velat sova, så nu ska vi prova med att skippa vilan på dagen så får vi se. Kanske är hon redo att sluta sova, kanske inte?


Önskar er alla en riktigt GOD HELG! 
          

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

God helg på er också. Hoppas att allt blir bra snart Johanna. Det är så härligt att få se några foton igen. Kram.



Skrivet: 2011-01-28 Tid: 11:22:02
Postat av: mormor stina

känns inte bra att ha er så långt bort...



Skrivet: 2011-01-28 Tid: 11:22:02
Postat av: Jenny H

Roligt med lite uppdatering! Jag går in nästan varje dag för att titta om du uppdaterat =) Jag hoppas verkligen att du blir frisk snart, så här kan du ju inte ha det! Trevlig helg! <3



Skrivet: 2011-01-28 Tid: 11:22:02
Postat av: Lotta och stefan

Håller med mormor,ni är alldeles för långt bort!Hoppas att du blir bättre,tänker på er!



Skrivet: 2011-01-28 Tid: 11:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0