Måndag.

Måndag och ny vecka. Jag sitter här och har så ont i ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har haft lite problem med ryggen ända sedan jag gick gravid. Men har inte tidigare varit så plågsamt som det har varit de senaste två veckorna. Det är en speciell plats mitt på ryggraden, är belastningskada känns det som för jag böjer ju ryggen upp och ned och bär dagarna i ända i och med jobbet med småbarn. Men nu har det gått så långt så tror jag måste kontakata en kiropraktor.. Jaja nog om det.

Vi har i alla fall haft en riktigt fin helg. I lördags åkte jag och Sarah med Karianne och Elina ut på stoff och stil. Köpte inte så mycket nu, men blev i alla fall materiel till att göra en saccosäck till sarah, så det har jag gjort:-) När vi sedan skulle bli avsläppta hemma så sa Elina till Karianne "Sarah vara med och hem, Pleeeeease?" Det lät så himla kul, så Sarah blev med dom hem för andra dagen i rad:-) Jag var hem en tur och gick sedan för att hämta henne, men blev själv kvar där en stund ut på kvällen. Sarah hade det hur kul som helst och trivdes som fisken i vattnet. Andreas jobbade lördagen med så han såg vi inte mycket till och på kvällen skulle han sen ut.
Själv så spenderade jag min lördagskväll med att sy det blev saccosäcken och en byxdress. Känner mig bara så otroligt "låst" här hemma när jag de senaste veckorna in princip har varit själv med Sarah. Inte bara kunna gå ut en tur eller ned på butiken om man har glömt något. LÄNGTAR till jag skal få en kväll där jag kan göra vad jag vill..

          
                                               Saccosäcken.

          
                                             Sarah provsitter.

          
                    Blev en del tyg över så det blev en byxdress med.

          
                             Fikar hemma hos flickorna Henneli.

          
                                     Elina och Sarah cyklar.

          

Igår var vi mest ute. Vi har haft kononväder här i helgen med sol och ett par minus. Och så lekte Sarah med Emma.

          

          
      
Idag har Sarah haft fri från barnehagen för Andreas har varit ledig och ville ha henne hemma innan han nu på kvällen har rest iväg till Köpenhamn med några kompisar för att se på fotboll och kommer tillbaka på onsdag kväll. MEN då har han Natalie med sig och DET längtar vi efter!!!

Ska gå och lägga mig nu.
Godnattkramar!             
       


Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Så fort du får tag i tyg så vips har du sytt något nytt och fint, du är så duktig Johanna. Din stackare som har ont i ryggen det är verkligen inget vidare. Du får väl gå till kiropraktiker snart om du inte blir bättre.

Tråkigt att bo så långt borta hade gärna avlastat dig lite. Kram gumman.



Skrivet: 2011-02-21 Tid: 22:43:42
Postat av: mormor stina

Fina vinterbilder från Norge. Vi väntar lite värme västerifrån... är det på gång? Trött på kallväder nu. Kul med besök av Nattis,och henne ska vi försöka se på tv i Amigos, nästa vecka. När blir det?



Skrivet: 2011-02-21 Tid: 22:43:42
Postat av: Jenny H

Fint du syr! Du följer väl VM? Vilken kanonstart för Sverige idag med 2 medaljer! Jag har kommit bra iordning i lägenheten nu, känns kanon! På lördag ska Daniel Morales och Emma Byström ha inflyttningsfest i Stockholm så då ska jag dit, kul! Ta hand om er! <3



Skrivet: 2011-02-21 Tid: 22:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0